Lawak Pak Pandir

Pak Pandir Jalan2

Suatu hari Pak Pandir sedang berjalan-jalan didalam hutan mencari kayu. 
Tiba-tiba beliau terjumpa seketul tahi, lalu Pak Pandir menyentuh tahi tersebut...."Erm, lembek mcm tahi!.." kemudian merasa tahi tersebut, "erm..rasa pun macam tahi!!"..
Lantas menghidu tahi tersebut..."bau pun macam tahi, memang sah la ni tahi"
Kemudian dengan muka yang sangat gembira... 
Pak Pandir berkata..."nasib baik aku tak terpijak tahi ni....!!!!!

TV Hijau

Pak Pandir ingin membeli tv warna. Dia pun ke kedai.. 
Pak Pandir : Awak ada jual tv warna?
Penjual : Ada.
Pak Pandir : Kasi saya tv warna hijau......
Penjual : $#*&^)(#

Pak Pandir dan Tarmos

Pak Pandir pergi ke kedai. Dia ternampak benda berkilat..... Dia pun bertanya kepada penjual... 
Pak Pandir : Apa benda yang berkilat tu
Penjual : Oh! Itu tarmos
Pak Pandir : Apa kegunaannya??
Penjual : Ia memanaskan benda yang panas dan menyejukkan benda yang sejuk
Pak Pandir : Baiklah, saya beli satu.... 

Keesokkan harinya, Pak Pandir pun pergi ke kerja dengan tarmosnya.... 

Pengurus : Apa benda tu Pak Pandir?
Pak Pandir : Oh ini tarmos saya. Baru saya beli semalam...
Pengurus : Benda tu untuk apa?
Pak Pandir : Ia memanaskan benda yang panas dan menyejukkan benda yang sejuk.
Pengurus : Oh... jadi apa di dalamnya?
Pak Pandir : Saya tuangkan 2 cawan kopi dan 1 cawan air bandung di dalamnya.


No comments: