Gelak Santai

Juruterbang

Pesawat Air Lines sedang mengalami gangguan enjin di udara.

"My day, my day, my day!!", terdengar juruterbang siarkan S.O.S melalui radio.
"Pesanan anda di dengar jelas," kata petugas dek menara pengawal."Harap beritahu ketinggian dan posisi anda dengan segara".

"Ya, baik", jawab juruterbang itu.. "Tinggi saya 1.8cm dan saya duduk di kerusi yg paling depan!".


Sosej

Ada kisah seorang anak yg diberi peluang untuk belajar di Amerika untuk dptkan Degree. Tapi selepas 15 tahun, tak pernah lulus. Akhirnya bapak dia dah tak sanggup lagi menanggung beban wang untuk anaknya itu. Terpaksalah dia bawak balik ke Malaysia.

Sepanjang perjalanan dari airport ke rumah, bapaknya diam saja. Marah lah tuh.

Si anak dah rasa tak sedap hati, so dia pun cari lah idea untuk berbual & tunjuk pada bapak dia yg dia kat Amerika ada gain something dgn teknologi di sana. So dia pun mulakan perbualan,

Anak : Bapak tau tak, kat Amerika sekarang teknologi dah maju gila. Sekarang nak buat sosej tak payah nak sembelih lembu, buang kulir, masuk jer lembu dalam machine, dah jadi sosej.

Bapak : Teknologi tu dah lapuk. Kat Malaysia lagi advance. Aku 32 tahun dulu, masukkan sosej jer dah keluar lembu seekor. Menyusahkan pulak tuh.


Luncai Jadi Pembantu Peribadi

Alkisah kelicikan Si Luncai menjadi buah mulut org kampung. Cerita kelicikannya telah tersebat sehingga ke peringkat tinggi lalu di lantik menjaid penasihat bagi seorang menteri.

Dalam satu kebakaran besar di pekan, menteri tersebur telah membuat lawatan pertamanya bersama Si Luncai kerana ianya melibatkan kerugian yg amat besar.

Menteri tersebut bertanta kepada Si Luncai.

"Apa yg menyebabkan kebakaran ini hingga begitu teruk sekali"

"Api, Tuan!!, sahut Si Luncai yg di tanya dgn pantas.


2 comments:

Mummydearie said...

Hahaha. Kelakar gila yang last tu. Bapak dan anak kalau belajar bersama si Luncai ni pun belum tentu berjaya jadi orang!

Lyn Yusoff said...

MD,
kan hahahahha