Dialog2 Yg Di Ingati

"Walaupun rupamu tidak ku kenal, tetapi lobang hidungmu tetap menjadi pojaan hatiku....."

Alkisaaaaahhh...Tayiiibbbb....Alkisah maka tersebutlah kisahhhhh.... Tayiiiibbbbbb...Sang kancil datang beramai-ramai mengadap ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Firauuuunnn...Mana Firaunnn pakai sultaaaannnn....
Entaah.....

1 untuk engkau.. 1 untuk aku, 2 untuk engkau 2 untuk aku, 3 untuk engkau, 3 untuk aku.. lepas 3 apa? hentam sajalah, hentam sajalah untuk kau , hentam sajalah untuk aku, lepas hentam sajalah.. bedallah untuk kau, bedallah untuk aku, ehh .. dalam dunia mana ada huruf bedallah, ehh.. dalam dunia mana ada huruf bedallah untuk kau, ehh.. dalam dunia mana ada huruf bedallah untuk aku.........................

"Ayahanda marah ?????"
Tak....SERONOKKKKK

Kalau hang pi Alor Staq, kepala hang aku putaq.....

"Skali aku petik, sepuluh yg datang tau"
"Kalau yg datang dah tua krepot nak mampus, nak wat apa TAWWWW"

"Tuan Penasihat......20 percenttttttt"

"Haah, itu baru demokrasi.....Demokrasi apa???..... Demokrasi terpimpin....Terpimpin kepala hotak kau!!!"

Kesiaaannn.........

"Hari ni hari sabtu...sekerat hari....besok ahad holiday......hari isnin boleh laa.....

Kalau begitu, ini kubur siapa ..... Lebih baik kau jadi binatang...  
Kassim, maafkan mak Kassim.

Heiii..........raja kapurrrrrrrr.........knapa muka kau mcm tepong gomak?........

OOOOOO, Yang gitu-gitu tu jambatan!!

'Ini ana punya beras lah'..'bukan beras, biras'..

*************************************

Confirm lah korang ingat ni dialog cerita ape kan. Mustahil lah tak ingat. Puteri pun hafal tau dialog2 ni even baru 2 3 kali tgk.

Sesetengah dialog nampak kasar bunyinya. Tapi nampak mcm biasa jer. Lagi buat kita gelak adalah. hehehe.

Lyn mmg suka layan cerita2 Seniman Agung Allahyarham P.Ramlee ni. Walau pun dah berkali2, tapi tak pernah jemu. Siap dah boleh hafal dah jalan cerita. Tapi mesti dan mesti lagi nak tonton :)
 
 

2 comments:

SURIA AMANDA said...

jadi ikutan anak2 kecil dah dialog ni semua..

Lyn Yusoff said...

suria,
betul...
dorg pun hafal