Demam Nora Elena

Drama-Nora-Elena

Percaya atau tidak, Lyn tak pernah tgk cerita Nora Elena kat TV3 ni. Selalu baca timeline saja di twitter. Rata2 ramai yg tgk rupanyer citer ni. Hebat gamaknya. Tapi hati ni belum nak tgk langsung. Sounds good, but I’m not interested. huhuhu..

Finally, Lyn tengok jugak Khamis lepas. Tu pun lagi 20 minit nak habis. Nampak menarik. But awak ni kan tak tau awal2 jalan cerita, jadiknyer blur2 lah jawabnyer. hehehe

So yesterday, I watched again. Full episode. Hehehe. Best & syok jugak cerita ni. But to be honest, I'm still blur. I will catch up the whole episode in tonton.com if I’m not mistaken. Itu pun kalau rajin & ada masa lah. Hhehehe..

Today wajib layan lagi if tak balik lambat lah dari office. hehehee

Ps: Name Seth tu sama dgn my previous boss. So funny :D

Sinopsis

Nora Elena adalah kisah seorang gadis yang telah dinodai semasa dia berusia 15 tahun oleh seseorang. Nora Elena telah ditinggalkan oleh tunangnya Idham (Zul Ariffin) apabila tunangnya mendapat panggilan misteri yang memberitahu bahawa tunangnya sudah tidak suci lagi. Dalam kekecewaan dan kesedihan yang melanda Nora Elena semasa itu tu, muncul seorang jejaka yang bernama Seth Tan yang berketurunan Baba Nyonya, dia sanggup berkahwin dengan Nora Elena bagi menggantikan tunang Nora Elena kerana segala persiapan perkahwinan dan hari perkahwinan semakin dekat.

Konflik berlaku apabila, Nora dan Seth Tan berkahwin, pada ketika itu barulah Nora Elena dapat tahu bahawa suaminya lah orang yang telah menodainya 10 tahun yang lalu. Malang buat Nora kerana ketika mengetahuinya mereka berdua sudahpun berkahwin dan bakal melahirkan anak Seth. Walaupun Seth sudah memeluk agama Islam dan telah insaf tapi hati Nora Elena yang terluka tetap keras dan tidak dapat memaafkan suaminya tu.

Bagaimana Seth hendak mengatasi sikap benci Nora Elena terhadapnya dan dugaan besar yang harus ditempuhi olehnya untuk memikat hari Nora Elena? Adakah Nora Elena dapat memaafkan Seth?

[Image, credited to Google image]

12 comments:

Nashays said...

tu laa noks, sana sini org berceta pasal citer ni p napsu aku blom ade nak nengok..

Legasi Piston Pecah said...

mungkin sebab cite nie adaptasi dari novel... pelakon2 dia pon hebat2 gak... pelakon baru mcm siti saleha tu pon nmpk mcm berbakat...

Cik N said...

Lyn tengok la..mmg layan esp utk wanita yg berjiwa lembut. cheewwaahh!! :p
Seth 2 loving n romantic gilerr..:)

mummysyafie said...

kol 7 ptg mmg terpacak nak berdating ngan seth tan. hihihi

sW33tdARLiNG said...

welcome to the club!

SURIA AMANDA said...

hari2 balik on time sebab nak kejar tgok citer ni....

Lyn Yusoff said...

Nas,
same lah kita..
i baru je tgk noks..
tu pun malass hehee

Lyn Yusoff said...

Legasi
ye kot..
sbb tu org nak tgk.. lagi2 citer romantic kan..
hehee

Lyn Yusoff said...

Cik N,
i tgk gak baru2 ni..
tapi tak boleh tgk selalu pun..
bz..

Lyn Yusoff said...

Sw33tdarling..
wuhuuuuuuu :P

Lyn Yusoff said...

Suria,
along lagi gigih erk..
hehehe

Lyn Yusoff said...

Mummysyafie,
wahhh!!! en abg tak marah..
hehehe