Banyak Mulut

Tak faham dgn makhluk kat atas muka bumi ni yg suka duk tanya soalan itu ini. Tau niat ko tanya tu nak puaskan hati ko kan. Tapi dalam masa yang sama, ko kenalah jaga air muka org tuh. Rasanyer cam byk kali je tanya soalan yg sama tiap kali berjumpa.

Isshhh muakkk!!!

Bila belum kahwin, sibuk duk tanya ‘ Bila nak kawin ni?? Memilih sgt agaknya. Lama dah tak makan nasi minyak’

Memilihlah. Takkan nak cari org yg tak tentu arah kot. Kalau nak makan nasi minyak saya boleh belanja, byk kedai mamak yg jual nasi minyak. Makan lah ko sampai lobammmmmm.

Bila dah kahwin, sibuk duk tanya ‘ Bila nak dpt anak ni?? Merancang ker??’

Pala hotak ko merancang. Ko ingat kawin hari ni, sok2 mengandung?? Klu mcm tu, senang lah kawin hari ni sok mengandung terus. Itu semua rezeki Allah lah. Allah yang tentukan.

Bila dah dpt anak sorang, sibuk duk tanya ‘ Bila nak ade anak no. 2??’

Tunggu lah erk. Ko ingat zaman dulu2 ker anak satu team bola. Takkan baru mengandung nak mengandung lagi. Slow2 lah plan. Klu dah ada anak sorang, InsyaAllah adalah yg kedua nnti. Tu kan semua rezeki.

Sungguh lah tak faham kepada org yg byk mulut ni. Lyn pernah kena gak. Of coz lah soalan yang pertama kan. Ramai kot yg duk tanya. Kalau yg bertanya tu dgn cara yg baik, mmg baik lah jawapan ku ini.

Tapi klu bertanya dgn cara yg tak berapa aku nak gemar, ermmm mmg berdush2 lah ko kena balik nnti. Lyn ni nampak je diam. Tapi sekali terkena dgn aku, makan dalam woooooo.

Pernah org buat Lyn mcm ni, dia tanya my mum bila Lyn nak kawin. Tapi my mum taknak ckp dgn Lyn time tuh. Takut Lyn kecik hati. Tapi my sis yg pecah tembelang. Owhhhh dgn pantas Lyn pgi rumah dia tanya. Ape yg dia tak puas hati kan. I have the right to do what I want. Tu maruah Lyn. Lyn perlu jaga semua tu. Walhal Lyn tak kacau langsung hidup dia anak beranak. Mentang2 lah semua anak dia kawin muda2. Aku yg dah tua ni tak kawin2 lgi , tu yg kepoh semacam tuh. Nak kata mintak duit dia or mintak makan dari dia pun, skit pun aku tak pernah mintak. Ni sibuk duk tanya perihal aku. Ishhhhhh.

Aku tak kawin lagi sbb aku mencari rezeki, kumpul harta, simpan duit. Nak kawin nnti taknak susah kan mak aku. Anak ko yelah, kawin muda2. Kerja pun hado2 jer. Habis SPM, kerja pastu kawin. Pastu kelek lah anak ko tu kehulu kehilir.

Aku ada matlamat hidup sendiri. Tak payah lah sibuk2 kot. Mak aku tak bising, ko plak yg byk mulut erk. Sedeyyyyy sbb takde cerita erkk. Tu yg sibuk dgn cerita org tuh.

Sampai kan Lyn beli kereta baru pun jd issue ko!!!.. Camne tuh?? Coiiiiiii!!!!!

4 comments:

syazana said...

Hahaha.dah puas dah k.lyn sya kena benda yang sama.kalau k.lyn pasal kereta ok gak,sebab besar kan?ni pasal eyeshadow pon jadi hal,hahaha...kadang2 pelik,kenapa ye manusia tak pernah puas.

Lyn Yusoff said...

Syaz,
pasal eyeshadow??
giler ke hape org ni..
tak benda ke nak dibualkan. benda kecik pun nak jd hal..
tak paham lah.. kita pun tak usik hidup die kan.
sibuk nak tau hal org. ishhh payah betul.

sW33tdARLiNG said...

agaknya dia nak kenen calon untuk u kot... hihihihihi

cool bebeh!

Lyn Yusoff said...

Sw33tdarling,
tak lah beb..
tak kuasa i..