Lawak Gelak

Temuduga Lanun

Seorang lelaki yang kudung kakinya, tangannya bercangkuk dan bermata satu hadir dalam temuduga untuk menjadi lanun.

Penemuduga: "Bagaimana kaki kamu boleh kudung?"
Lelaki: "Cedera ketika perang dunia kedua"
Penemuduga: "Kenapa tangan kamu bercangkuk?”
Lelaki: "Terpotong dengan pisau besar!"
Penemuduga: "Mata kamu pula?"
Lelaki: "Suatu hari ketika hujan saya mendongak kelangit, lalu ada seekor burung menjatuhkan tahinya ke mata saya."
Penemuduga: "Adakah kerana itu mata kamu rosak dan hanya tinggal sebelah?"
Lelaki: "Bukan itu sebabnya, mata saya terkeluar selepas menggunakan cangkuk untuk menyapu tahi itu."


Ciuman

LISA: Berapa harga semeter kain ni?
PENJUAL: Harga 1 meter cuma 1 ciuman
LISA: Baiklah..bagi saya 10 meter..
PENJUAL: (gembira)...ni dah siap sepuluh meter kain..bayarannya???
LISA: Jap,nenek saya akan bayarkan..(sambil menunjuk ke arah neneknya)


Suami Kantoi

Suatu hari...seorang suami baru pulang dari meeting (sbnr nyr dating)...dan melihat isterinya menangis teresak2...

Suami : Nape ni yang?
Isteri : Sudahla bang..lepaskan saje saya ni!!
Suami : Eh..nape awak cakap camtu lak??
Isteri : Saya tahu..awak ade jumpe pompuan laen kan?
Suami : Eh...apa awak ckp ni?? (terkejut sbb bini macam dah tau perkara sebenar)
Isteri : Sudahla bang..sume nye dah terbukti...ade pompuan yg jwb tepon mase sy call awak...dah byk kali..
Suami : Eerr..aaa...ba..baik la..abg mengaku..abg ade pompuan len..tp..ape yg pompuan tu cakap kt awak?
Isteri : Huh..nyampah...mentang2 sy x tau omputeh...tp sy ade hafal ape yg dier ckp..
Suami : Dier ckp ape?
Isteri : Dier ckp.."The number u have call..cannot be reached at this momment..please try again"......asal sy tepon je..dier ckp camtu...da x reti ckp mende len agaknyer..pompuan camtu pon awak nak?
Suami : .......(dlm hati) alamak...nyesal pula ngaku tadi...


4 comments:

Mummydearie said...

Hahaha! Memang lawak tau. Akak ni Lyn asal tension jerk kat pejabat akak tolong circulate lawak kat blog Lyn ni tau!

Lyn Yusoff said...

MD,
hahahah silakan kak..
at least leh release tension :)

Aznin Taridi said...

Salam kenal. Lawak ciuman tu tak bleh blahh hahaha!

Lyn Yusoff said...

Aznin,
Salam kenal jugak..
kan.. lawak2...