Fikir-fikir..

Tadi masa tgh fikir2 nak buat entry ape, aku teringat dgn beberapa lirik lagu yg tiba2 je jadi fav aku. Kenape eh?? Aku pun pelik. Ermm ni sume gara2 perjalanan jauhku ke pantai timur baru2 ni.

Dan aku terus...
Menyanyi lagu ini untukmu
Walau berjuta mendengar
Lagu ini hanya untukmu
Arah hidup kita
Digambar bintang di angkasa
Dan berkelip melukis cinta
Terciptalah Lagu Kita
Melodi indah yang ku cipta
Hanya untuk luahkan rinduku padanya

Biar berjauhan namamu daku sebutkan
Cukup untuk mengisi
Sepi tika pilu menanti
Bukan bintang atau suria bisa menyinar ceria
Namun kau cahaya menerangi jiwa lara
Berperang dengan curiga di firasatku
Andai kau kembali merawat hati rindu
Ku bahagia pabila kau tiba
Kau lenyapkan rawan
Tak usah dikau pergi
Tak ingin lagi
Meruntun hiba dengan sesalan

Bila berulang kali aku menghayati lirik2 lagu tersebut. Hati aku terusik. Benarlah kata orang, blog kadang kala digunakan untuk meluahkan perasaan. Aku tidak menafikannya. Mungkin ada yg kata aku rindukan seseorang. betul!!.. aku mengaku. Tapi biarlah perasaan itu aku simpan dalam hati. Biarlah ianya menjadi rahsia antara aku dan dia. Biarkan....

No comments: