Cerita Dulu2

Sure korang makan tembikai kan. Klu tak makan tak tau lah. Tapi Puteri mmg tak mkn buah-buahan termasuk tembikai. Dia hanya mkn buah cherry & strawberry.

Classss kan ko dek.. selera minah salleh sungguh. Hahaha

IMG02555-20120728-1925 Haa… yang ni sampai skrg Lyn tak makan. Bukan tak makan buah tembikai ni, tapi tak makan biji dia. Biasanya tak mungkin termakan lah. Skrg pun klu kita beli ade yg takde biji kan. So senang jer nak ngap2 masuk mulut.

Dulu kan, masa kecik2, Arwah Abah selalu ckp, klu Lyn tertelan atau mkn dgn sengaja biji tembikai, lama-lama biji tu akan tumbuh dalam perut then akan jadi buah tembikai. Lepas tu akar dia siap kuar kat mulut. Lyn kemain imagine camner lah agaknya rupa aku klu tertelan biji tembikai kan. Scary huh. Hahahaha

Serious Lyn percaya bulat2. Alaaaa.. kekecik dulu mana lah tau. Punya lah seriau. Rupa2nya takde lah sampai nak bercambah biji tembikai tu sampaikan berbuah dlm perut kita. Lawak jer tu nak mengusik anak2 dia. hehehe..

Tapi berkesan jugak sampai skrg. Sbb apa tau, sbbnya sampai skrg setiap kali Lyn nak mkn buah tembikai mmg Lyn akan buang biji nya dulu. Adik Lyn pun sama. Bkn percaya dgn kata2 Arwah Abah, tapi dah terbiasa dah.

Korang pernah tak kena cam gini?? Lawak kan.. heheheh

8 comments:

Mooniqueen said...

Hehhee....budak2 zaman skrg ni... High taste.... MQ pulak tak suke buah import.... Tekak kampung... So lalu buah kampung je la... Tembikai ni jgn ckp, hantu lagi2 klu Dah sejuk.... Huhuhuh....

atty's said...

kelas puteri makan cherry & strawberry je ye..

Rasp said...

as salam lyn...
akak datang menjengah ke sini :D

iyelah sis...
zaman2 dulu memang mak bapak kita suka lawak cenggitu kan...
time tu memang percaya habislah...

skarang bila difikirkan balik...
memang bawa gelak jer....

SURIA AMANDA said...

amboi puteri..kelas ko nak...apa pun sebenarnya..biji buah tembikai tu leh buat sembelit..along dulu pun tertanya2 jugak...betul ke..

Lyn Yusoff said...

MQ,
tu lah namanya budak skrg
yg dia tau epal strawberry bagai..
manggis langsat tak tau

Lyn Yusoff said...

Atty,
tu lah kak.. over kannn

Lyn Yusoff said...

Rasp,

thx kak sbb sudi singgah blog lyn yg nan hado ni..

betul tu kak, lawak mak pak kita..punyalah percaya, tpi skrg jadi bahan gelak plak

Lyn Yusoff said...

Suria,
classs kan budak kecik tuh..

betul erk boleh jadi sembelit?? tak salah mak pak kita tak bagi kita makan biji tembikai tu. rupa2nya mmg tak elok