Buah Berangan yg Sedap...

After visited my cousin in Muar, we decided to went to jalan2 cari makan. Hehehe. My SIL & my sis teringin nak makan buah berangan. Sape makan sure berangan jer. Hahaha.

Actually, we saw it during our journey to my cousin's house. Tapi disebabkan nak pegi umah cousin dulu, terpaksalah lupakan sementara. Ingatkan sume dah lupa, rupanya balik dr umah my cousin masing2 duk pusing2 cari stall ni.


Gigih my sis & SIL keluar menebeng kt situ. Sedangkan owner nya tak de. Lama gak dorang tunggu, almost 10 minutes. Disebabkan nak sgt makan tunggu lah gak.

Sory2... saya pegi makan tadi..


Laaaaa pegi makan ker.. nasib baik kitorang tak amik sume tadi.. hahaha

Sebab tadi tak de org, tu yg saya pegi makan tu.

U guyz, kenal tak buah berangan?? ni lah rupanya.. Pernah kenal & tau??? Korang makan tak buah berangan. Lyn suka. Sedappppppp..

Mahal gak buah berangan ni yer. Sekilo smpai RM20. Tapi nasib baiklah sedap. Ade setengah tmpat org tu tak reti goreng. Bau hangit. Tapi yg ni just nice..

Yang ni Lyn dah kopek. Camni lah rupa isinya. Klu korang suka makan biji nangka yg direbus, its similar. Rasenya mmg lemak. Pandai org ni goreng. yummmyyy.. yummmyyy...

Sbb terlalu lemak, membuatkan tekak kita cepat haus. Klu rase haus, minum lah plain water, sure hilang rase haus tuh.

After this ada lagi jalan2 cari yg makan yg lain.

Will update later ok... Stay tuned yea... :D

Merlimau to Muar

Went to the wedding yesterday in Merlimau, Melaka, my BIL's hometown. So kitorang ni datang atas jemputan kakak my BIL atas perkahwinan anak perempuan ketiganya. Eeermm jauhnyer kitorang berjalan smlm. 3 kereta saja yg pegi. Maklumlah masing2 ade plan nak bercuti bagai. Cam Lyn & lain mmg takde plan pun. Kebetulan ada wedding invitation, so decided to went there.

Kuar around 9am & drive along from Klang to Melaka. Tapi ade lah benti jap kat R&R. Tapi yg peritnya, time masuk highway ke Seremban jer dah mula jam. Panas to the max. Sunny weather. Punya lah menyirap bdn. Lyn tak drive smlm, tumpang my bro. Hehehehe

3 1/2 hours long journey. Seriously penat sungguh eventhough tak drive pun. Smpai Merlimau pun dah lebih kurang 12.50pm. Panas ya amat. Pening pala dibuatnya. Kitorang smpi pengantin dah bersanding pun. Jumpa tuan rumah pastu terus pegi makan. Lapar tul. Maklumlah jalan jauh.

Ni dia pengantinnya. Kitorang panggil dia Alang. Serba hijou ko ye Alang. No pic taken during bersanding. Kitorang sgt lah penat. Lyn smpat lah terlelap jap kt rumah parents BIL. BIL ni anak yatim, so rumah parents die sebelah menyebelah ngn kakaknya.

Dulu my sis tinggal kt sini ikut suaminya. Kitorang dulu2 rajin ulang alik tgk my sis. My mum mesti nak jengah anak kesayangannya kt Merlimau. My sis ni kawin muda. Klu tak silap umur 19 thn dah kawin. Gatal gamaknya. Hahahha. Takde lah, dia kena ikut hubby dia further study kt Japan. Kebetulan dorang same universiti. So before belajar jauh2, baik di kawinkan dulu :D

Balik dr oversea terus menetap kt sini. Tu yg my family rajin dtg sini..

Hah!! lagi satu Lyn nak citer kawasan rumah dorang ni sebelah je ngn tanah perkuburan.Takut weiii. Lyn masa kecik2 dulu dtg sni cukup takut nak lalu kawasan ni walaupun siang. Perasan tak pic yg Lyn bulatkan tu. Tu kawasan kubur. Rumah dorang sebelah jer. Klu Lyn lah, mau lah aku pindah. Tak nak Lyn duduk kt situ. Seram woooo!!!

Meh kita zoom skit..

Perasan tak korang. Kt situ kubur n kt sebelah tu lah dorang wat khemah tetamu. Sebelah plak rumah. Tak sanggup i. Tapi family dorang tak heran dah. Maksudnya dah lali. Dah takde perasaan takut dah pun. Dah immune. Hehehe.

My sis kata, jumaat mlm tu, her family tgh sibuk masak2 pun, ada org meninggal & kebumi mlm tu gak. Klu aku, tak sanggup. Takut lagi ada lah. Huhuh

Btw, kitorang sempat lagi rest & lepak2 kt rumah arwah parents BIL. Sempatlah lelap mata jap. Sempat lagi mandi & solat before gerak ke Muar. Dlm kul 3pm kitorang ke Muar plak. Perjalanan ke Muar dr Merlimau tak jauh sgt. Almost 1 hour.

Ke Muar, to visited my cousin yg sakit. Cousin Lyn tu perempuan, anak sedara arwah Abah. So suaminya lah sakit stroke ni. Lyn 1st time dtg rumah dia. My family slalu gak dtg. Lyn je baru 1st time. Tapi msa kitorang dtg, suami dia dh beransur pulih. Dah boleh berjalan & bergerak. Cuma kena slow2 lah. Alhamdulillah.

Dorang rajin gak dtg rumah kitorang. But since hubby dia sakit dah tak kemana2 dah. Tu pun berulang2 alik ke hospital & berubat kg.

Happy tul dorang bila kami sekeluarga dtg. My cousin citer, 2 3 hari before ni dia terasa cam happy jer. Happy nyer lain dr yg lain. Dia gtau hubby yg mungkin ada org jauh nak dtg. Yelah perasaan lah kot. Rupa2 nya betul Mak Usu & anak2nya sampai katanya.

Lyn time ni dah headache dah. Sbb tu takde family pic. My photographer aka my niece pun dah letih dah. Masing2 lembik penat tak hingat. Hehehe.

After borak2, tanya2 perkembangan family, around 5pm camtu kitorang begerak pulang. Tapi sebelum tu pegi lah merayau ke tempat2 menarik. Yang tu Lyn citer next entry yer..

Penat lah beb...

Panjang dah Lyn membebel ni. C u in the next entry yea...

Bye...

I'll be in Melaka

Hi Lovers,

We'll be in Merlimau, Melaka for family members wedding. Now, on my way with my family.

After that, we will be in Muar, Johor to visit my lovely cousin yang sakit.

Pray hard for me & family yea...

Have a safe journey... InsyaAllah :D

Again... Happy holiday everyone!!!.....


[pic, credited to google image]

In the Training Center...

Hi Lovers,


Eventhough, people out there ada yg dah start cuti & maybe ada yg dah balik kg.. but myself currently still in the training center. No excuse for us. Huhuhu.

Business is business..

Knowledge is knowledge...

Job is job...

If let's say, Lyn tak dtg ari ni, kuranglah ilmu skit dr yg lain2. Rugi2. That's y Lyn sedaya upaya untuk attend training ni. Lain lah klu ade hal yg tak dpt dielakkan. Maybe Lyn akan skip. But then, Im free tonite & dah mmg slot friday nite penuh dgn training. So I'll be in. InsyaAllah..

Again, happy long holiday to all my friends :D

See u in the next entry.. :DD

Byeeeeee...

Take care :D

*hugs*
Mmmmuuuaaahhhhhxxxxxx

Gong Xi Fa Chai!!

Hi Lovers,


Chinese New Year just around the corner. Sure memasing dlm mood nak cuti kan. Mood cuti sudah mari marrrrr :D

Semangat 1 Malaysia, Chinese New Year disambut tapi bangsa lain turut meraikannya bersama. Malay & Indian pun cuti same. Begitulah sebaliknya.

To all chinese friends : With the coming Chinese Lunar New Year, I wish you and your family members well and hope that all the good tidings of health, wealth and prosperity will be showered upon you.

To all my friends yg nak berjalan jauh balik kg atau nak pg holiday, drive carefully yea.. Have a safe journey. Ingat lah orang yg tersayang [dah cam iklan jalanraya plak, hahahha]

Gong Xi Fa Chai...

Merah.. merah...Manyak ong marrrrrrrr...

nnngggaaaaauuuummmmmmmmmmmmm

Have a nice holiday ye :D

[pic, credited to google image]

Red Top Was Mine!!!!

I got a parcel from RM containing all this. Red top. It was kinda exciting! Yeeaaayyyyy :D

Beautiful red top. Very classic design & I love it so much!!

Just nice & suit me. Nak pakai masa CNY for visit my chinese friend in Sungai Buloh.

Merahhhh kan for CNY year... Manyak ong marrr.....

Another one, im waiting for :DD

Simple Breakfast

Im not taking any heavy breakfast everyday. Maybe twice a month or once a week. But once a week pun sgtlah susah. My breakfast is only biscuits, kuih-muih or bread. That's all. Simple breakfast with plain water. No hot water or watsover. Easy... & easy.. :D

That's my routine :D

Yesterday, my mum bought me 1 pack of oat krunch by munchy's. Thx Ma... My mum kata Lyn susah sgt nak amik heavy breakfast, that's y Mak belikan biskut ni. My mum makan 3 keping pun dah rase kenyang. So dia mintak Lyn try.

The price only RM6.30. 1 pack besar tu rasenya ada 10 pack kecil. But Im not sure. Tak kira pun. Hehehe. But for small dlm tu ada 3 keping biskut.

I had simple breakfast. The biscuit looked yummy.. & plus with dark choc & organic hazelnut. Mmg sedap.

The tasted was great. Similar with chipsmore. But yg ni lagi sedap. Try ler.. Lyn makan 3 keping pun dah kenyang. Hehehe.

Oat Krunch...Deliciously Fun & Tasty Crackers.

Yummmmyyyy.. yummmyyyy...

Barring The Facebook


Yesterday, I got an email from our management saying that there are several staffs mis-used of our internet facilities during working hours. Thus, starting from tomorrow 11th Feb 2010, our management have instructed IT personnel to barr the Facebook during office/working hours which is 8:00am to 5:30pm from Monday to Saturday. Meanwhile we are also monitoring the Yahoo Messanger, if found mis-used, will take same action.

Fine.. myself agree with that. No problem...Hehehehe

No Facebook during working hours. Im ok with that too. Coz, I'm not browsing Facebook & YM during office hours.

:D