DFC's Mesra Aidilfitri - Part 2

Sabtu - 27 Oct 2007

Seawal jam 6.00am Lyn bersiap hendak ke pasar. My mum n my sis temankan Lyn pagi tuh. Banyak barang yg Lyn kena beli untuk majlis tersebut. Sekitar jam 8.00am kami pulang ke rumah. Bermula dari benda-benda kecil sampai masak-memasak semuanya di uruskan oleh my mum n my family. My mum adalah chef untuk majlis tersebut hehehe. Wanita se Gah Puan Hajjah Ainan Bt. Mat adalah ibu yang paling Lyn sanjung dunia akhirat. Tak lupa pada Arwah Abah Haji Yusoff B. Tahir yang telah kembali ke Rahmatullah 4 tahun lepas. "Semoga rohmu dicucuri rahmat oleh Allah SWT dan di tempat kan di kalangan orang-orang yang beriman. AMIN..." Thanx to my mum n family coz sudi meluangkan masa untuk majlis tersebut. Nasib baiklan dorang ni faham kehendak dan kerenah Lyn ni. Luv u oll. Always in my heart. Muuaaahhh.....


Sekitar 10.00am sekumpulan VID2 ni sampai ke rumah Lyn. Masing-masing sibuk dengan tugas yang telah diberikan. Maklumlah segala-galanya terletak ditangan kami. Sekali skala nak tergelak gak. Dah macam kenduri kawin plak rasenya. Tapi sape yang nak nikah ni.. hehehehe. Lyn dan Ray adalah orang yang paling bz ari tuh. Yang perempuan sibuk dengan kerjanya di depan dan gotong-royong didapur. Laki plak sibuk memasang signage ditempat yang telah ditetapkan.

Amboiii.. khusyuknyer buat keje..



Adik kesayangan Lyn plak sibuk menyiapkan stage untuk malam tuh. Segala susun atur semua Megat yang buat. Adik Lyn yang sorang ni memang kreatif orangnya. Walaupun dia ni manja orang nya, sekala skala kena jerit gak dengan Lyn. Nakal sangat. Now, Megat very close with my mum n my famliy. Jangan tak tau, mak Lyn lagi sayang Megat tau.. sedehnya.... huhuhuhu.. Sayang Megat slalu...


hasil kreativiti Megat cayang...


Lyn dan Azim telah ditugaskan untuk memulakan majlis dengan bacaan pantun. isshhh.. lama dah Lyn tak berpantun-pantun ni. Boleh ke Lyn buat ni.. hehehehe.. Azim sibuk dengan pemilihan pantun untuk malam tuh. Lyn ikut je. Tak suka nak bantah-bantah. Lagipun Lyn tak berapa sihat ari tuh. Letih dan tak cukup tido. Walau macam mane pun keje tetap diteruskan. Kami juga slotkan rehearsal session time tuh. Maklum lah ade dikalangan mereka ni tak pernah naik stage. Kang tak pasal2 menggelabah plak.ehehehe..


ape saje yang dibincangkan dengan Azim tuh... Adam n Safia pun xcited semacam jer...


Makan tengahari di sediakan oleh my mum untuk anak-anaknya yang baru tuh. Ramai sungguh anak-anak mak Lyn ni. Rata-rata di kalangan mereka memanggil MAK. Berselera semuanya. Lagi-lagi Megat, dia lah orang pertama yang makan dan orang yang pertama yang menambah nasi. hehehee. Menu ari tuh asam pedas, sayur goreng, ikan kering, sambal belacan, sup ayam. Tapi yang paling best Kak Amy & Lilo. Orang lain dah bangun.. dorang ni masih tak berganjak lagi, masih menghirup sup.. hehehehe..

makan time pun sempat posing gaks ke Kak Amy.. Motifffff. Yang lain berselera benar..



kacau ape tuh???


Selesai makan kami semua menyambung tugas masing-masing. Tengok ajelah gambar kat atas tu. Beriya-iya mengacau kuah. Rajin sungguh dorang ni. Dah boleh menantu orang ni..hhehehe.

Jam di dinding dah menunjukkan pukul 3.30pm. Tak lama lagi dah. Yang perempuan sudah mula sibuk bersiap. Maklumlah make up je dah amik masa 1jam sorang. Bayangkan 6 orang yang nak make up sure amik masa yang lama. Nasib baiklah make up artis tu bawak assistant die. Kalu tak jenuh gak nak menunggu. Thanx to Abg Ray n Pora. Nice to meet u Pora. U oll memang best!!!!.. havoc..

Lyn tetaplah orang yang last kena make up. Mane tak nyer, bz kehulu kehilir. Kalau make up awal-awal kang, cair plak make up akak ni.. heheheheh..yang laki pun sibuk gak nak touch-up.. Perlu ker...hehehehe

Menunggu detik 8.00pm....

No comments: