I Want This!!… But… :(

206_event_banner2

GUESS Watches

The world knows GUESS. Today, it is one of the most widely recognizable apparel companies across the globe, with over 1,113 GUESS and GUESS Accessory retail stores worldwide and counting. A company known for innovative style, GUESS continues to dress and accessorize the world with fashion-forward apparel, handbags, watches, shoes and more..

Since I was registered Reebonz last week through Redmummy.com, myself really2 excited to watched every single event which is sale up to 70% depends on the brand. Even, I didn’t buy anything, but I still can enjoy the sale. Org kata, cuci mata pun jadi lah kan.. Hehehehehe..

But, myself looking for the Guess watches. Today I get opportunity to review all the watches by Guess.

6701-206021800x1200-37285

6708-206091800x1200-37313

6710-206111800x1200-37324

I like this 3 designs offered by Guess. But only the 1st one je yg belum terjual. The price is RM445. My saving for shopping not for this watches actually. ngeh..ngeh…

I need to buy something else before end of this week, sbb dah lama sgt menabung. So kenalah dpt kan yang tu dulu.. hehehhee

Can’t waittttttttt…..:D

Event Ends

March 05, 2010
12:00 pm (GMT +8)

To find more information please click here

ps: pssstt…ppssttt… today sale event for Fendy’s handbag at 12pm…:D

Keistimewaan Epal Hijau

Hi Lovers,

Something that I want to share with u guyz…

Amalan memakan sebiji epal hijau setiap hari sememangnya digalakkan. Lebih-lebih lagi bagi mereka yang ingin menurunkan berat badan. Ini kerana ia bukan sekadar mempunyai pelbagai khasiat malahan ia juga mampu mengurangkan kadar kolesterol dalam badan.

Epal hijau mengandungi zat besi, magnesium, potasium, kalsium, soldium, vitamin C, vitamin A dan vitamin B serta merupakan sumber serat yang mudah larut. Kita digalakkan memakan epal bersama dengan kulitnya kerana sebahagian kandungan vitamin C terletak di bawah kulitnya.

epal_hijau_0011

Epal hijau boleh membantu mencegah:

  • Pembinaan kolesterol dalam dinding salur darah.
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung.
  • Membantu kesihatan membran paru-paru.
  • Membantu kesihatan tulang dengan menambah bahan kimia (boron) pada mineral tulang.
  • Membantu kesihatan sistem kardiovaskular dengan mengekalkan tahap kolesterol darah.
  • Membantu mengekalkan berat badan.
  • Mengurangkan tekanan penyakit asma.
  • Mengurangkan risiko barah.

      Bagi mereka yang mempunyai masalah sembelit atau penghadaman, kisarkan epal hijau dengan saleri dan diminum setiap pagi sebelum sarapan. Ia dapat membersihkan saluran usus serta membuang toksid dengan pantas menerusi sistem pencernaan. Zat masam epal hijau merupakan pembersih tubuh yang sangat baik.

      Epal hijau juga bertindak sebagai penyegar kulit wajah. Potong epal hijau dan rendamkan seketika di dalam air batu selama 5 minit. Kemudian letakkan di muka, biarkan selama 15 minit. Anda akan dapat rasakan kesegarannya. Jika diamalkan selalu ia boleh melicinkan kulit.

      [Pic, credited to google image]

    • Suddenly, Im not feeling Well :(

      P1020868... Gara2 nak cepat2 buka drawer kat office, siku kiriku terhantuk kat bucu meja. Kuat & berbunyi yer. Sakitttttttttttttt sgtttttttttttt. Nak menangis dibuatnyer. Huhuhuhu..

      Terus my body jadi lemah on the spot. Can u imagine guyz, tulang siku terhantuk kat bucu meja, mmg sakit sgt2. Terus tak jadi lunch, just kirim kat my colleague. Mee sup & 100 plus. Lepas sapu minyak, myself decided to take a short nap kat surau. Rase bdn tak sedap sgt. Nak gerakkan bdan pun rase sakit. huhuhu

      Tgk pic kt atas tu, kuat betul hentakannya sampai jadi merah & lebam. Kalau dipicit lagi sakit. Huhuhuhu

      After working hours, drove straightly to my home & take a bath. I need my rest!!Disbbkan bdn betul2 tak sedap, Lyn tertido smpai ke Maghrib. Ya Allah, penatnyer. Bangun tido rase bdn panas plak. EErmm nak demam ke aku ni. Serious bdn panas sgt. Terus telan panadol & sapu minyak satu bdn. Alhamdullah, tido pun nyenyak malam tadi.

      I feel better now. Tapi sengal2 bdn tu tetap ada.

      But today, I’m in d office as usual. No MC.. Hehehehe

      Hope semakin sihat.. InsyaAllah..

      Errrm… today Sayang’s birthday. Happy birthday Sayang!!!!!…

      Happy Birthday Sayang :D

      Dedicated this song special for u darling...
      You're really special to me..
      3rd March 2010

      Happy Birthday Sayang!!!

      I am sending birthday wishes,
      from far across the miles,
      tied with lace and ribbons,
      my special birthday smile.
      Also hugs and kisses,
      wrapped in special prayers,
      happiness and laughter,
      joy beyond compare.
      Wishing you warm sunshine,
      each day when you awake,
      peace within and harmony,
      with every step you take.
      As you drift off in slumber,
      and nestle upon the clouds,
      know i am thinking of you,
      from way across the miles."

      ********************************************

      Many happy returns of the day...
      I wanna u be happy, healthy, have a good life & be a better person..
      Semoga panjang umur & murah rezeki..
      Semoga apa jua yg kita hajati akan dimakbulkan..
      Amin..

      Muuaaahhhxx :D

      Come to Papa :D

      Relax, lay back & enjoy the pics.

      P1020842

      P1020845

      P1020846P1020848

      P1020849

      P1020851

      Gigih betul dorang bertiga ni kan??

      Which is Azim, Fendy & Moris try nak bagi ikan koi ni makan dengan mencelupkan jari masing2 didlm kolam ikan kat rumah Amy last week during her birthday. Azim & Moris cam dah terror time nak bagi ikan koi tu makan. Ikan koi tu plak dtg ngap2 terus blah.

      Suka Lyn tgk ikan koi tu berenang2. Cantik sbb ikan koi ni kan colorful. So bila berenang tu nmpak cntik sesangat . hehehe

      Yang kelakarnyer si Fendy. Giler penakut. Macam lah ikan koi tu ada gigi nak gigit kan. Hahahah. Skit2 jerit smpai kan ikan koi tu terkejut & terus blah jer. Bagi makan ikan tak seberapa tapi menjeritnyer yg lebih. Pekak telinga kitorang. After 4 times baru berjaya. Lepas tu terus addicted nak try lagi.

      Korang… korang!!!….

      Errmm mane lah korang biasa bagi ikan mkn dlm kolam….

      Memancing ikan je korang expert. Hahahaha :D

      Asam Pedas yang Sangat Sedap…

      Kalau ke Melaka, tak lengkap lah klu tak merasa asam pedas kan. Klu jalan2 saje smbil menikmati sejarah negeri Melaka lagi best klu dpt pekena asam pedas Melaka, lagi lah syok!! baru lah full package katanya. Tak gitu...

      Meh kita tgk satu persatu asam pedas yg mmg best. Terbaik dari Melaka… hehehee

      P1020621

      P1020626 P1020627 Asam Pedas Selera Kampung, Bandar Melaka. Restaurant located exactly in Bandar Melaka, opposite Menara Taming Sari kat area2 shop lot tu. Restaurant ni my bro yg recommended. Selain asam pedas, byk lagi menu lain. Mcm2 ada.. udang, sotong, ayam kampung & macam2 lagi. Klu korang nak tau, korang pg sendiri erk.. Mmg terbaik yer…

      Asam Pedas ni dah dua kali Lyn rase. The taste was great. Mcm2 jenis ikan yg dorang masak untuk asam pedas ni. Ada ikan pari, ikan parang & mcm2 lagi. Tapi asam pedas telur ikan tu mmg membuatkan Lyn betul2 teruja. Tak pernah rase u olsss.. tpi mmg sedap. Kuahnya pekat, cukup segala perasa & asamnya. Yummmmyyyyy… yummmmyyyyy :D

      Next…..

      2702201013627022010137Asam Pedas Claypot ni terletak di Kota Laksamana, Melaka. The place tak berapa jauh dr Bandar Melaka. Senang nak carik pun. Lagipun tempat ni sgtlah famous. Klu tanya org Melaka sure dorang tau. Lyn pegi sini pun atas bantuan security guard Dataran Pahlawan. Hehehe. Dia yg guard kitorang camne nak pergi area ni.

      Kawasan Kota Laksamana ni mmg byk restaurant. So boleh pilih je nak makan kt mane. Tapi Asam Pedas Claypot ni mmg menarik perhatian kitorang. Sbb ape di panggil Asam Pedas Claypot?? Sbb mereka hidangkan dlm bowl claypot tuh. Kat sini pun byk jenis menu.

      Kat restaurant ni mereka jual dlm bentuk set. Setiap set ada nasi putih, sayur goreng, telur masin, sambal belacan & asam pedas. Ikan boleh pilih, ada ikan parang, ikan pari, ikan tenggiri, ikan kembung, ikan jenak & mcm2 lagi. Price range lebih kurang RM7.00 setiap set mengikut jenis ikan. Mmg sedap & menarik. Mmg tak rugi lah klu pgi kedai ni.

      So far, dua2 asam pedas ni mmg terbaik lah. Susah tau nak crik asam pedas yg betul2 sedap, cukup segala perasa, cukup asamnya & pekat kuahnya. Mmg sedap sesangat.

      Next….

      P1020863

      P1020865

      Yang ni plak, Asam Pedas Sungai Kandis. Ni takde jual kt mane2 yer. Asam pedas ni special cooked by my lovely mum. Hehehehe. Mmg sedap hingga menjilat jari. Fyi, once a week my mum mmg akan masak asam pedas which is sunday nite. Menu wajib setiap sunday. Hehehe. So Lyn mesti makan yer.. tak boleh tak. Klu tak nnti termimpi2 asam pedas my mum plak :D

      Ni last week punya asam pedas. Ada 2 jenis ikan, ikan cencaru & kepala ikan merah. Sedap yer. Sampai Lyn makan bertambah. Every week mesti ikan yg lain2. Kadang2 ikan pari, ikan kembung, ikan jenahak. Ikut my mum lah. hehehehe..

      Tapi Lyn lebih suka letak terung sbb my fav. Tapi klu letak bendi pun sedap gak. Tempting rite??

      Korang terliur tak??? sure lah terliur pagi2 ni kan. Pagi2 ngn entry asam pedas. Mane tak terliur..

      Thumbs up!!..

      OMG!!!! Lapaaaaaaaaaaarrrrrr nyerrr… :D

      Happy Birthday Amy :D

      I was invited by Amy to coming over to her house yesterday. I knew that. hehehe. Eventhough she informed me about the makan2 thingy, but I know of coz for her birthday :D

      Actually last nite 12am, I already sang happy birthday song to her. Kelakar giler. Tapi sorry lah suara tak lah berapa nak sedap coz baru bangun tido. Hehehehe

      Arrived at her home around 1.45pm. Quite lambat gak. Coz I thought everyone was there. But only Fara jer yg ada. So bila dah sampai semua terus je potong cake & makan2.

      P1020840....During cake cutting. How old r u Amy?? please answer yea.. Hahahaha. But should be ok. Age just a number rite?? But u still maintain :D

      P1020841

      Banyak sgt lauk yg ada. But Lyn try sume. I had nasi putih, ikan tiga rase, sayur goreng, ayam berempah, udang goreng, sup ekor, sambal belacan, dessert, cake of coz. Amy, mane masakan kg u ni?? Sambal belacan je kg. yg lain2 moden lah plak. Sayur goreng tu konsep modern yer.. sbb ada broccoli bagai..hehehehe

      P1020854

      Myself with birthday girl.

      Happy birthday dear.. Many happy returns of the day. Semoga panjang umur & murah rezeki. Semoga ape yg u hajatkan akan termakbul. Pray hard for u. And one more thing, terimalah present I yg tak seberapa itu. Hope u like it :D

      P1020858

      Group pic with my lovely buddies. To amy, thx for the invitation.

      Balik dlm keadaan kenyang kan. Thx so much k :D

      Lalalalalalallalaa :D

      March 2010

      Hi Lovers,

      Good morning everyone!!!

      march-2010

      New month....
      New life...
      Everything is new...
      Hope everything running smoothly till the end..
      InsyaAllah :D

       

      3rd March – Sayang’s Birthday

      15th March – Fazs’s Birthday (My close friend)

      17th March – Lina’s Birthday (DFC)

      22nd March – Adam’s Birthday & DFC’s Anniversary

      30th March – MY BIRTHDAY & Kakak’s Birthday (My niece)

       

      *******************************************************

      Special about March

      * Attractive personality
      * Affectionate
      * Shy and reserved
      * Secretive
      * Naturally honest, generous and sympathetic
      * Loves peace and serenity
      * Sensitive to others
      * Loves to serve others
      * Not easily angered
      * Trustworthy
      * Appreciative and returns kindness
      * Observant and assess others
      * Revengeful
      * Loves to dream and fantasize
      * Loves traveling
      * Loves attention
      * Hasty decisions in choosing partners
      * Loves home decors
      * Musically talented
      * Loves special things
      * Moody