Perasaan....

Suka duka silih berganti,
Sayang cinta rindu dan benci,
Kadang2 ianya datang dan pergi tanpa dipaksa oleh diri,

Perasaan, begitu lah perasaan setiap insan,
Semuanyer bersilih ganti,

Kadang2 aku lupa tentang kewujudannya,
Sedangkan ianya sentiasa bermain di minda kita,
Bukan hendak menidakkan sesuatu perasaan,
Bukan hendak menepis segala perasaan,

Namun aku...

Sekadar ingin meluahkan,
Yang kadang kala susah utk aku ungkapkan,
Tapi biarlah ianya terpahat di dalam hati yg kecil ini.
Biarkan lah......

Bahagia..

Aku ingin bahagia,
Setiap insan juga mahu bahagia,
Tapi sebelum melalui bahagia, pelbagai pancaroba yg bakal menimpa.
Namun aku percaya, setiap yg berlaku ada hikmahnya.

Dan aku juga percaya, setiap insan dimuka bumi ini tidak sempurna,
Hidupkan ibarat roda, berputar,
Adakalanya di atas,
Dan adakalanya di bawah,
Itu pasti.

Jika kita belum menemui bahagia hari ini,
Esok lusa kita pasti akan bahagia...
Kerana itulah ketentuanNya.

No comments: