Panassss.. Panaaaassss

Tengok tajuk tu sure u guyz tau panas je kan my entry kali ni. Kalau ikutkan hati I yg panas ni dah lama aku baling berukband ni kat org maxis. Hah, gara2 internet connection yg cam harrsssss lagi lah ni...

Lyn ni lum tahap nak buat camtuh lagi. Cukuplah sekadar aku menjerit2 kt dalam phone mengamuk ngn customer service ni. Korang bayangkan lah, register kena bayar RM100, monthly RM98. Kata service bagus. Tengok my area, takde masalah. Tapi 3 weeks ni, internet dah cam k*m*k. Maunyer aku tak hangin. Berbulu btl aku..Errrgggghhhh..

3-4 hari ni duk follow up aku tanya connection camne. Aku jawap jer.. dah cam k*m**. Almost 3 weeks ni aku takleh nak surf internet from my house. Ape kes!!. Dah penat, dah letih aku ckp. Benda yg sama gak. Tapi sampai hari ni still same jer. Dorang ni pandai ko tau, masa nak register, janji lah tu semua. Broadband kita bagus, speed laju, tapi after 1 month aku guna ni, speed cam lah harrrrsssss..Hangin tul aku.

Yesterday, received called from maxis when i was in the office. Suh aku check kan meter reading, ntah mak nenek ape ntah.

Me : Im still in the office, can u give me a call around 8pm??.
CS1 : Sure, someone will call u around 8pm - 9pm. If takde sape staff maxis yg call cik, mintak sangat jasa baik cik call maxis semula.
Me : What!!!!!!! u're supposed to call me. Not me.
CS 1 : Kita mintak jasa baik cik, mintak call kita balik.
Me : I dun care, by hook or by crook, i nak maxis call i balik around 8pm. Full stop.

Korang tak rase hangin ker. Dorang punya masalah, aku plak nak follow-up bagai. Cukup lah sekali aku wat report, pastu pandai2 koranglah nak handle. Naik lemak tul dorang ni..

Last nite, received called from maxis. Nasib dorang call. Tanya boleh connect ke idak. Aku jawap tak boleh. Ko bygkan lah ujan lebat beb. Langsung tak leh connect. Sampai ke sudah langsung tak boleh. Hangiiiiiiiinnnnnnnnnn lagiiiiii..

Geram tul aku. Aku selamba je ckp, aku takkan bayar sesen pun almost 3 weeks aku tak leh access internet & kalau keadaan ni still berterusan aku nak terminate berukband ni immediately. Dan jgn harap aku nak byr penalti RM200. Aku pedulik ape. Pegi mamposslah...

Pastu pagi2 tdi terhegeh2 call aku lagi. Yang ni supervisor dia yang call. Tanya pasal aku nak terminate berukband ni. Senang je aku ckp, klu dah service cam k*m*k, baik aku terminate je. Aku takkan byr satu sen pun. Pastu senang je ckp.. kami akan check dari semua aspek sebelum cik nak terminate broadband ni. Hahhh, tau plak.. takut hilang customer kan. Ni aku lum buat ape2 lagi ni. Jgn sampai sehari dua ni aku dtg Maxis Center buat kecoh. Baru org maxis tau customer die yg giler2 ni.. hahhaha..

Masa Lyn tulis entry ni, internet slow nak mampus. Jap connect, jap2 disconnect. Ni pun still menunggu call from Maxis. Kata nak call bagai. Tapi takde lagi. Sat2 lagi klu call, mau kena lagi ngn aku. Ngn aku jgn main2, nahas nnti..

EErmm sorry lah korang, 3-4 hari ni, Lyn emotional skit. So sorry lah ngn entry yg merapu2 ni. Gerammm uollssssss..

Maaf yer...

8 comments:

Landak said...

emm apap kata terminate jek....wa sokong kasi ajar sikit...lagipun kan dah ada banyak penyedia perkihidmatan "beruk band" ni sekarang...gua pakai DIGI so far so good..tidak mengecewakan..(heheh jgn marah gunakan adik register package utk student...murah beb)..

Cheese Monster said...

chill..hilang seri tu nanti..
wow..makin hot nampak kt sini..nice page of u

Lyn Yusoff said...

hi landak,
thx for dropping by..
serius i hangin tul ngn maxis..
mmg nak terminate sgt2.. skrg ni tgh servey berukband mane yg ok..
digi ok yer.. hope leh try nnti..jgn jdi mcm maxis sudahhh..
mau hangin lagi...

Lyn Yusoff said...

hbz,
i panassss ni...
sakit hati lah beb....eergghhh

aidil fairuz said...

syg, u da jnji kn xnk wt cmni..
ni smp mki hmun org...
xelok la hney... sbar je k..
kalo nk trmnate trus trmnate je..
xpyah nk maki hmun org la.. xelok..

sue said...

Cian Lyn...tp klu su kat tpt lyn pun su akn megamuk .....ahaks...bkn x pnh kn camni...sbo ek...

Lyn Yusoff said...

sayang,
i lum maki hamun org tau..
just ckp ngn keadaan tegas jer..
dah dorang tak reti wat keje..
haruslah naik hangin same..

Lyn Yusoff said...

sue,
thx yer..
dah terlebih sabau dah ni...