He’s A Legend

Love Seminan Agung Allahyarham Tan Sri P.Ramlee’s movie??

I have love P.Ramlee and his movie ever since I was a little child, and so have my family, we are all his big fans :)

Kami semua membesar dgn film2 Allahyarham even sampai sekarang pun film2 Allahyarham masih segar lagi dlm ingatan. Kadangkala dialog Allahyarham & kawan2 beliau di dalam film turut menjadi ikutan. Hehehe

Walaupun rupamu tidak ku kenal, tetapi lobang hidungmu tetap menjadi pojaan hatiku…

Alkisaaaaahhh...Tayiiibbbb....Alkisah maka tersebutlah kisahhhhh.... Tayiiiibbbbbb...Sang kancil datang beramai-ramai mengadap ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Firauuuunnn...Mana Firaunnn pakai sultaaaannnn....

Kalau hang pi Alor Staq, kepala hang aku putaq.....

1 untuk engkau.. 1 untuk aku, 2 untuk engkau 2 untuk aku, 3 untuk engkau, 3 untuk aku.. lepas 3 apa? hentam sajalah, hentam sajalah untuk kau , hentam sajalah untuk aku, lepas hentam sajalah.. bedallah untuk kau, bedallah untuk aku, ehh .. dalam dunia mana ada huruf bedallah, ehh.. dalam dunia mana ada huruf bedallah untuk kau, ehh.. dalam dunia mana ada huruf bedallah untuk aku.........................

Aku lesing karang (beserta aksi)

Kesiaaannn.........

Alamaaak.. nombor dua lagi lah. Nombor dua lagi lah. Apa boleh buat, nombor dua lagi lah. Mari kita lihat siapa yang kenaaa…

Haah, itu baru demokrasi.....Demokrasi apa???..... Demokrasi terpimpin....Terpimpin kepala hotak kau!!!

Abang Sudin, 20 sen...

Cobaaan!!!!!.. Ini bukan cobaan.. ini betul2…

imageIngat lagi dgn dialog2 ini? Lucu kan. Lyn masih lagi mengagumi film dan watak2 Allahyarham sehingga kini.

Biarlah masih hitam putih film nya..

Biarlah dialog nyer kadang kala nampak kasar,..

Tapi Lyn ttp suka. Lyn pasti ramai masih suka film2 Allahyarham.

Jika ada siaran film2 Allahyarham di TV, Lyn mmg akan tonton walaupun kita dah boleh hafal dah jalan cerita nyer. Seboleh2nya dedahkan sedikit dgn kanak2 yg tidak tau langsung siapa Allahyarham Tan Sri P.Ramlee sebenarnya.

Dulu Astro rajin siarkan cerita2 Allahyarham tpi skrg ni takde lagi. Tak tau lah kenapa. Lyn rasa elok adakan balik. Skrg ni TV2 jam 10pm ada ditayangkan. Tapi klu awal lagi kan bagus.

Pada Lyn biar lah cerita ini org gambarkan spt ketinggalan zaman kerana sudah berpuluh2 thn berlalu, tapi ianya sering menjadi bualan sehingga kini. Masih diterima oleh masyarakat.

Bak kata pepatah Melayu, takde yang lama tiadalah yang baru. Tapi tak bermakna yang lama itu tak berguna dan yang baru itu tak dipedulikan. Biarlah ianya seiring :)

Al-Fatihah tuk Seniman Agung, Allahyarham Tan Sri P. Ramlee.

[Pic, credited to Google image]

No comments: