Lisa & Yusry’s Wedding Reception

I’m sorry guyz, sbb Lyn duk buat entry pasal Lisa & Yusry’s reception. I know my blog bkn blog hiburan, but actually I’m looking forward to watch their akad & reception’s pics. I really adore their majlis.

26th Feb sudah berlangsung majlis persandingan kedua2 mempelai. Even takde live pun, I’m still following any updates about them.

lisa11 Pelamin daorng sgt cantik!! Mmg betul2 ala2 English. Mantap sih!!

lisa10 Bila tgk dress Lisa ni, Lyn & my sis terbayangkan dress Kate Middleton. But serious cantik!!

lisa12 Pasangan pengantin baru yg sgt secocok. Both of them so sweet. Yusry tak nampak mcm 39 thn lah. Dah lebih kurang mcm Lisa plak. Muda2 gitu. Tu lah untungnyer kahwin dgn org muda. Sentiasa nampak muda. Hehehe

lisa13 Meh kita close-up. Selamat pengantin baru kepada Lisa & Yusry. Semoga bahagia hingga ke Syurga. Selamat honeymoon ke Europe yer :)

***************************************************

Fakta menarik tentang majlis persandingan mereka

1. Majlis Lisa dihadiri kira-kira 1500 orang tetamu.

2. Pihak pengantin turut menyediakan makanan tambahan untuk 100 orang tetamu sekiranya bilangan yang hadir melebihi dari jangkaan.

3. Pelamin yang diinspirasi daripada Ratu Perancis, Marie Antoinette ini disediakan oleh KS Entourage.

4. Uniknya, pelamin vintaj putih ini turut mempunyai dua skrin besar bagi memudahkan tetamu melihat dengan lebih jelas visual yang dipaparkan sepanjang majlis berlangsung.

5. Gaun labuh berwarna ‘champagne’ yang dipakai Lisa direka khas oleh Putra Aziz dari Butik Cosry. Difahamkan gaun yang menggunakan kain lace organza dan batu swaroski ini diilhamkan daripada gaun pengantin diraja, Kate Middleton.

6. Persalinan tradisional Yusry turut direka oleh Putra. Difahamkan songket dari Nor Atikah Songket yang dipakai Yusry pada malam itu berharga kira-kira RM15,000.

7. Juadah disediakan oleh Kuzie Catering.

8. Lisa disolek oleh jurusolek selebriti terkenal, Khir Khalid.

9. Kebiasaannya pengantin akan diarak masuk bersama-sama ke dalam dewan, namun tidak bagi pasangan ini. Pengantin perempuan tiba tepat jam 9.05malam diikuti pula pengantin lelaki jam 9.12malam.

10. Lisa diiringi ‘gadis bunga’ seramai 6 orang.

11. Ketika hendak duduk di pelamin, Yusry nampak begitu romantik apabila mencium tangan Lisa.

12. Lagu yang berkumandang di dalam dewan adalah pilihan dari Yusry sendiri khas untuk Lisa.

13. Tetamu pada malam itu turut dihiburkan dengan persembahan dari Forteen, Jaclyn Victor dan Aizat.

14. Sebelum menyanyi, Aizat bertanya kepada tetamu sama ada mereka mempunyai ‘pick’ gitar. Aizat terpaksa bermain gitar dengan menggunakan simcard kerana terlupa membawa ‘pick’. Mujur ada seorang gadis naik ke pentas dan memberikannya ‘pick’.

15. Selain persembahan nyanyian, tetamu turut disajikan dengan rakaman visual detik-detik perkenalan Yusry & Lisa serta ucapan tahniah dari keluarga. Menariknya, Erra Fazira turut memberi ucapan khas buat Yusry dengan mendoakan bekas suaminya itu bahagia hingga ke anak cucu.

16. Difahamkan, Yusry mahupun Lisa tidak pernah melihat busana pengantin pasangan masing-masing sehinggalah sebelum majlis resepsi berlangsung. Malah, ketika sesi ‘fitting’ pun, mereka tidak pergi bersama-sama kerana inginkan kejutan.

17. Majlis secara tidak rasminya tamat jam 10.35malam.

18. Dek tidak mahu melepaskan peluang bersalaman dengan pengantin, tetamu yang hadir sanggup beratur panjang, dan secara rasminya, majlis selesai jam 12 tengah malam.

19. Para tetamu tidak mahu melepaskan peluang untuk bergambar kenangan dengan artis yang hadir.

20. Skrin besar turut diletakkan di luar dewan bagi memberi peluang kepada orang luar untuk sama-sama melihat hari bahagia Yusry dan Lisa.

Credit to Rotikaya

4 comments:

SURIA AMANDA said...

cantik...terasa nak tawen la...

Cik Nurul said...

Cantik sangat.. ;)

Lyn Yusoff said...

Suria,
boleh kawin lagi along..
u still young :)

Lyn Yusoff said...

Nurul,
mmg cantik sgt