Rahsia Menyimpan Duit

Salam buat cinta hati semua....

pic1 Izinkan saya berkongsi satu cerita benar. Cerita ini berlaku sewaktu saya bekerja di sebuah pejabat guaman di Kota Bharu.

Suatu hari saya didatangi oleh seorang tua yg tiba2 ada di depan saya lalu berkata "Cik mahu tak rahsia supaya Cik tidak akan papa kedana sampai bila2". Saya pantas menjawab "nak..nak.." Lalu org tua itu meminta saya kuarkan dompet duit saya ... Dlm fikiran saya mula mengesyaki yg org tua ini mempunyai niat yg tidak bagus tp dlm masa yg sama hati saya berkata tak apa saya cuba memenuhi permintaan org tua itu.

Org tua itu senyum, seolah2 dia tahu apa ada dlm fikiran saya lalu berkata "Jgn bimbang, Pakcik tidak berniat jahat".

Apabila melihat saya mengeluarkan dompet wang, pakcik itu terus bertanya berapakah duit yg ada. Hati saya berkata lagi.."Apakah maksud sbnr org tua ini". Saya jawab "Saya ni gadis miskin pakcik mana ada duit yg byk, dlm ni cuma ada RM10 jer, cukup utk tmbg balik & mkn saya hari ini".

Pakcik itu menyuruh saya mengambil 20% drp RM10 td bermakna RM2 harus saya keluarkan. Pakcik itu menyuruh saya melipat wang RM2 td & masukkan di celah dompet saya.

Inilah rahsia yg ingin pakcik sampaikan..."Insyaallah jika Cik amalkan ini sampai bila2 Cik tidak akn papa kedana".

Subhanallah Maha Suci Allah...saya amalkan rahsia menyimpan duit begitu sampai hari ini. Setiap hari saya akn mengambil 20% drp wang yang ada....melipat & menyelitnya di dlm dompet. Setiap bln apabila saya keluarkan bkn ratus tersimpan malah ribuan ada di dlm selitan dompet. Setelah itu ambil & simpanlah dlm akaun simpanan.

Banyak membantu saya, krn kdg2 duit selitan itu membantu saya di saat saya kekeringan...

Silakan mencuba...pasti anda akn mengetahui rahmat & nikmatnya..

Mungkin ada di antara anda yg pernah hadir dlm seminar saya, pernah mendgr rahsia ini & telah mencubanya...

Silakan berkongsi dgn cinta hati saya, apakah yg tlh anda alami. Love u all...

[Source] – Dato’ Dr. Azlina Che Abdullah

*********************

To be honest, Lyn pun mengamalkan nya. Melipat & menyelitkan duit di dalam wallet. Serious ianya membantu disaat2 getir. Klu tak guna pun, simpan semuanya dalam bank. Kekadang sampai tak percaya begitu byk duit yg Lyn selitkan setiap bulan. Alhamdulillah... 

Korang cuba lah. Pasti korang tau nikmatnya nanti :)


4 comments:

Amanda Suria said...

along pun dah beberapa bulan amalkan...

Isteri kepada Suami said...

Assalamualaikum wbt..

Ohh sofia penah buat dulu time study..tp sbb mmg betul2 terselit n xigt..rsnye nk amalkan jgk benda ni..mmg membantu di masa akan dtg

regards,
Unsmiley


Lyn Yusoff said...

suria,
bagus kan along..
tgk2 ada jer simpanan nnti

Lyn Yusoff said...

sofia,
baik diamalkan semula.
sbb ianya sgt membantu