Jangan Marah Perempuan

Ustaz Azhar Idrus :

Tak boleh nak marah orang perempuan (isteri) ni.. Perempuan? Dia memang suka main, suka joli, suka belanja, suka berjalan, suka bercakap, ...suka makan angin.

Sebab tu, bila kita jawab nikah, kita kena ingat benda ni ; "Aku terima-lah nikahnya dengan mas kahwin dengan tersebut itu.." Hah, jangan suka sangat. "Maknanya aku bersetuju-lah nikah dengan seorang manusia yang akan berbelanja paqok (banyak) duit aku nanti, yang dia akan berjanji sesuatu tetapi palsu.

Maknanya.. Yang akan suruh aku beli macam-macam, 'janji tak nak beli lagi. Tapi, nanti beli jugak balik'.. yang akan peningkan kepala aku." Jadi kita sebagai suami terimalah.. Itu-lah isteri namanya.

Jangan marah kat dia. Jasa dia besar. Dia lahirkan anak kita. Dia bergadai nyawa beranak, dia bergadai nyawa mengandungkan anak, dia besarkan anak. :')

******************
Ingat tu para suami, jgn marah kat perempuan (isteri). Byk jasa dia tau. Hehehe

Selamat berhujung minggu semua. See you in the next entry.

Cheers!!!!

 

6 comments:

Isteri kepada Suami said...

Assalamualaikum wbt..

:) betul tuh kak..time sofia belum kawin, sofia dh mentioned awl2 pd suami sofia..

tp bile die dah xde..sofia rs menyesal n serba slh sgt ckp mcm tu kt die

regards,
Unsmiley

SURIA AMANDA said...

haah kan...tau x per..wahai org lelaki/ suami..ingat tu...

Emma Marinie said...

heee.. best kan ustaz ni, kata-kata kiasannya memang kena sekali..cukup bermakna untuk diambil iktibar

Lyn Yusoff said...

sofia,
sume tu kan pengalaman..
byk2 kan berdoa tuk dia yer..

Lyn Yusoff said...

suria,
kannnnnn...
ingat tuh...

Lyn Yusoff said...

emma,
betul tu..
penuh bermakna kata2nya..