Kahwin Oh Kahwin

KAHWIN HANTARAN MURAH ♥
Ish! Murahnya hantaran dia, ni mesti bakal menantu dia sengkek ni!

KAHWIN HANTARAN MAHAL ♥
Ish! Mahalnya? Nak jual ke anak apa?! Mesti nak menunjuk hantaran anak dia mahal.

KAHWIN UMUR MUDA ♥
Ish! Muda-muda dah kahwin, ni mesti ade buat benda tak baik ni. Ntah-ntah dah ada isi kot!

KAHWIN DI LEWAT USIA ♥
Ish! Dah tua baru nak kawen, tu la muda-muda tak nak kawen, org da beranak-pinak dia br nak kawen. Kesian, tak laku kot!

KAHWIN MAJLIS KECIL ♥
Ish! Ni majlis kahwin ke ape? Kedekutnya, makanan pun ntah pape bukan selalu, buatlah besar sikit!

KAHWIN MAJLIS BESAR ♥
Ish! Besarnye majlis. Kalah anak DATUK. Nak berlagaklah tu, macam anak die je nak kawen kat dunia ni!

***********************

Bukan mudah nak puaskan hati semua org. Daripada bersangka buruk, apa kata kita doakan org tersebut. Dapat gak pahala. Tak gitu.

Chill!!!
 

2 comments:

Amanda Suria said...

sebab tu fikir balik nak kahwin ni...rasanya buat akad nikah dan majlis kesyukuran jer kot..janji nikah...kan?

Lyn Yusoff said...

suria,
yg penting benda yg wajib tu didahulukan...
jgn lupa jemput yer