Cita-Cita Budak Kecik

It was happen a few weeks ago. Its between myself & my niece, Puteri. Biasalah kitorang kalau duduk berdua selalu nau bergossip. Hehehe. Boleh tahan jugak budak kecik tu bergossip. Sok sek sok sek lah dia nnti dgn Lyn. Padahal umur baru 8 thn, tapi dia punya cakap macam mak2 gitu ok. hehehe

Lyn : Adik, what’s your ambition?

Puteri : I want to be a doctor.

Lyn : Doctor?? Doc apa?? Sakit puan, sakit tuan, sakit gigi or doctor apa?

Puteri : I want to help all mummies, boleh tgk baby jugak nanti. I love baby!!! [Sambil sengeh2]

Lyn : Owhhh.. nak jadi doctor sakit puan lah ni. Nak sambut baby erk..

Puteri : Haah… boleh kan??

Lyn : Boleh, but you have to study hard. Klu nak jadi doctor kena belajar rajin2. Masuk universiti. Kat Malaysia pun boleh, overseas pun boleh. Tengok Along, dia belajar rajin. Tak lama lagi nanti dia nak pergi Abu Dhabi tau. Kerja sana [Along is her brother]

Puteri : Yeah, I wanna be like Along. Nak belajar rajin2, nak gaji byk2!!! Nak pakai kereta besar, nak handbag mahal. Semua lah nak mahal2.

Over gitu kan budak kecik ni. Hahaha

Lyn : Nak gaji berapa ribu??

Puteri : 12 ribu.

Lyn : Wah.. byknya. Boleh mintak skit?

Puteri : Boleh. Tapi adik nak buy chanel handbag tau.

OMG!! dia tau chanel handbag. Tu lah budak2 skrg. Lebih advance. Tak mcm kita dulu2.. Kids nowadays huhhh...

Lyn : Mana tau pasal handbag chanel ni??

Puteri : I heard from you. Lepas tu adik tgk internet. Cantik tau. Adik nak beli nanti bila dah besar.

Lyn : Amboiii selera besar budak ni tau. Acik pun takda handbag chanel tau. Harga dia mahal sgt. Atas 10 ribu. Baik simpan duit.

Puteri : Sbb tu adik nak belajar rajin2, gaji byk, nanti boleh beli handbag mahal tuh.

Lyn : Ok… nnti boleh belanja acik satu ok.

Puteri : Boleh2…

Lyn : Orait… Promise tau

Puteri : Promise

End conversation. 

Actually, we were waiting for food. So sementara tunggu tuh, mmg berborak lah dgn dia. Asyik mengadu lapar jer. Kesian pulak. Dia mana boleh tak makan klu keluar. Mesti nak makan punya. Hehehe.

Balik tu, Lyn cerita dgn yg lain2. Kemain dorang terkekek2 ketawa. Bak kat my sis, handbag chanel ok. Bukan calang2 handbag ko. Ater selera tinggi uolsss. Hehehe


6 comments:

idzwa kamaruddin said...

kerlasss nak handbeg chanel jek..hehehe..amin amin...

Dee said...

Curlast kau..channel..aunty dee mampu beli pin tudung gambar channel je dik..huhu

Mummydearie said...

Kenalah berjasa dengan Puteri ni dari sekarang Lyn. Manalah tahu dia tak lupa daratan, merasalah juga makpak sedara Chanel handbag ke, Lamborghini ke... Budak-budak sekarang jangan buat main. Takda siapa nak jadi cikgu ke, jururawat ke, ahli bomba ke...

Lyn Yusoff said...

Idzwa,
tu lah.. over kan... hehehe

Lyn Yusoff said...

Dee,
Tu lah kak.. nk beli chanel mmg pikir ratus kali kot. hahaha

Lyn Yusoff said...

MD,
kak, lyn dah byk berjasa kak.. tinggal dia jer nak kena balas jasa Lyn balik.. tu yg nak chanel tuh.. hahhaa

budak2 bkn mcm zaman dulu.. dulu2 nak jadi cikgu bomba polis jer...