Kes modem dah settled. Lyn tak risau sgt dah. Janji dpt online. Tapi yang sakit hati Astro pun wat hal sama. Mmg menguji kesabaran betul. Dah lah Lyn tak sihat. Stressssss sungguh bila problem back to back ni. huhuhu.
Kes ni mmg pasal petir/kilat tuh lah. Astro pun terlibat sama. Tapi tak terbakar. Still keluar signal kat decoder & TV. Tapi kat TV mmg tak keluar gambar. Tak habis2 suh “PLEASE INSERT YOUR ASTRO SMART CARD”.
Managed to called them. So dia mintak Lyn buat benda ni secara manual. So dia ajar step by step. So lepas dah wat tu, kena tunggu one hour, baru boleh on balik. So takpe. Lyn sabar lagi.
Around 8.30pm, Lyn try on TV but still tak dpt signal. Error yg sama gak keluar. Lyn called balik Astro tanya nape jadi camni sedangkan dah tunggu lebih 1 hour. Masa tu dah hangin gak lah. Then dia repeat gak instruction yg sama masa mula2 Lyn called tuh. Suruh tunggu lagi half an hour. Ishhhh bape lama lagi aku nak tunggu ni. Geram betul aku. On balik ttp eror yg sama. Manelah aku tak hangin kan. Camtuh gak kali ke tiga.
Kali ni aku dah mmg naik hangin sgt2.
Kali ke 4, mmg Lyn tak sabar sungguh. Sape yg angkat phone ni mmg kenalah dgn aku. Nasib ko lah. Mula Lyn ckp baik2 lagi, tapi bila dia kata mmg smart card tu tak boleh detect signal. Lagi lah aku hangin. WTF!!! nape mula2 tadi ko tak ckp kan. Dah masuk kali ke 4 baru ckp makcik woiiiiiiiiiiiiiii. Manelah aku tak hangin lagi kan. !@#$%^&*()* Mmang org tu kena maki kaw2 dgn aku. Padan muka.
Pempuan tu mmg cakap gigil2 dgn aku. Habis dah aku melenting jerit2 kaw2 punya. Mau lah menggigil ko kan. Siap mintak maaf byk kali sbb technical error. Ko ingat aku nak kesian. Takde maknanyer. Lagi aku mengamuk adalah.
At last dia suh Lyn tukar smart card baru. Is either collect sendiri kat service centre or tunggu dorang courier kan. Amik sendiri mmg lah dpt on the spot. Tapi aku ade masa ke masalahnyer. Klu tunggu dorang courier mmg amik masa 3 –5 hari waktu bekerja. Lagi lama. Terus aku hangin lagi. Errghhhhhh..
Lyn suh je dorang courier kat rumah. Aku pedulik ape. Lantak korang lah.
Kekadang Lyn tak faham betul dgn Astro ni. Mcm2 hal lah. Nak duit orang bukan main cepat lagi. Lambat skit byr mula lah nak potong. Tapi klu bab service ke hape ke mmg lembab. Sorry to say lah kan. Kalau time hujan, memanjang ‘Service unavailable’. Tak ke hawau. Itu ade hati nak ade Byond PVR segala bagai. Masalah2 kecil ni settle kan dulu. Baru lah pikir nak develop hape ke. Ni tak, masih gak kat takuk lama. Huhuhu
Ermm Lyn pernah ade experience dgn Astro lagi. Ni pasal nak langgan Astro Mustika. Just called je kan nak subscribe tuh. So dia suh tunggu satu jam nak dpt channel Mustika tuh. Korang tau bape lama Lyn dpt channel tuh? Less than half an hour ye kawan2. Agaknyer dlm 15 minit je kot. Cepatkan??
Sbb tu Lyn ckp, nak duit orang bukan main cepat. Tapi bab service mmg lembab. Sorry lah Astro. I terpaksa ckp benda ni in public. Klu ade org Astro terbaca ke, please look in to it. Customer nak service yg terbaik. Bukan cikai2 punya service. Kitorang bayar yer. Bukan pakai ayeq liur subscribe Astro ni.
Ada faham??
ps: Aza & Chi, Lyn terpaksa wat entry camni. I bengang ok. Huhuhu
8 comments:
mmg benganglah kan..sbb tu dee ada unifi..kalo siaran astro tergendala..leh still tgk the common channel kt tv using unifi..hujan ribut xkan goyah..
hah,
mcm gitu jugak lar yang yang org hadapi bila bab bil tak update2.. pastu 2 3 kali dok potong smbung potng smbung..
mmg cam hawauuuuuu!!!
memang menduga betul kan...terganggu fokus nak tgk astro...
camtu laa estrok neh..klu xde signal kite sabar je walaopon bayar x kurang satu sen..
Kak dee,
kat area rumah lyn takde unifi lagi.. so mmg pakai astro jer. pakai tv biasa pic mmg bintik2 lah jawabnyer..
Yaty,
org2 astro ni mmg kena maki baru dorang nak wat kerja. sbb tu kak lyn haruk jer mlm tuh.
nak duit org senang.. tapi service lombab...
Legasi,
astro dulu kini dan selamanyer..
mmg cam gitu...
erghhhhh
Nas,
tu lah dia. padahal byr on time.. tpi service cam hawau
Post a Comment