Orang Lain Semua Makan Sedap2…

Since keluar hospital hari tuh, mmg my mum suh berpantang mcm orang bersalin. Makanan yg gatal2, sejuk2 semua Lyn tak boleh makan. So nak tak nak Lyn kena ikutlah. Ater nak baik cepatkan.

P1060831Daripada kat hospital sampai keluar hospital, mmg Lyn terpaksa makan bubur berlaukkan ikan rebus. Ikan plak, hanya ikan parang & ikan gelama jer yang boleh Lyn makan. Ater ikan tu tak gatalkan. Tapi lama2 naik boring pulak makan benda yg sama smpai tak lalu nak makan langsung. Tiap kali Lyn lunch & dinner mmg makan bubur sokmo. Tu pun empat lima sudu je Lyn lalu suap. Lepas tuh langsung tak berselera. Huhuuhuhu

IMG00902-20110126-2105Malam bila ntah, Lyn ckp dgn my mum nak makan benda lain. Tak mau makan bubur lagi. My mum kata boleh makan mee hoon soup. Terus jer call my sis mintak belikan. Just a plain mee hoon soup. Takde sayur & pedas segala. Ermm ape lah raasanyer kan klu makan takde pedas kan. Takpelah.. rezeki Lyn tuh. Kena bersabar yer Lyn byk2. Hehehehe

IMG00903-20110126-2112Dan orang2 kat rumah makan ketam masak lemak cili padi. Jadinya, ape lagi yer anak2….Lyn hanya pandang & tersenyum2 jerlah. Nak makan tak boleh. Dalam hati…. gulp.. gulp gitu. Huhuhuh

Sabar ye Lyn. Kan sabar tuh separuh daripada Iman :)

6 comments:

Legasi Piston Pecah said...

takpe kak,
sabar ye..pantang makan kejap..

Lyn Yusoff said...

Legasi,
nak buat cam ne..
kan nak cepat baik kan..
hehehhee

POSH76 said...

get well soon

Lyn Yusoff said...

posh76,
thx dear

sW33tdARLiNG said...

lepas sihat,u balun laa ketam puas2.. hehehehe
sw33tdarling.com

Lyn Yusoff said...

Sw33tdarling,
I ketam tak heran sgt..
tak makan pun ok..
makanan yg lain tu wajib makan puas2. hehehee