Lawak Petang Utk Hiburan

Bila Budak Terpengaruh KL Gangster

Mak : Aman...diam skit la...adik kamu nk tido ni... 
Aman : Lu tnggu wa mati dlu la bru wa diam..
Abah : Aman...abah pnmpar kang...
Aman : Lu sapa wa mau goyah...
Mak : Aman...abah kamu tu...hormat la skit...
Aman : Wa xkira,lu abg long ka,lu ayahanda ka,ini KL gua pgang...
Abah : Ish...mmg nk kne bdak ni...abah halau kluar rumah kang...
Aman : Lu sapa suruh wa blah...Mana wa mau redah,wa punya suka la...
Mak : Aman...abah kamu tu...hormat skit la...
Aman : Haiyya...wa xkira la apa jasa dia sama lu...ok,,,klau lu nk angkt dia,lu angktlah...
Abang : Apa kau mrpek ni aman...kau nk mati ke ckp mcm tu kt mak abah...???
Aman : Aku x tkot mati,tp aku xnk mati...
Abah : Aman...!!! sape ajar kau mcm ni...kau nk lwn mak,abah ngn abg kau sndri...???
Aman : Abg x abg,sapa kacau pecah...
Abah : Mmg nk kne sepak bdak ni kang...
Aman : Klau bkan krna bpk lu,dh lama wa sepak muka lu...
Abah : Paanngggg...!!! puas hati aku...
Aman : Waaaa....skit...aman grau je abah...
Abah : Ha...bru hang rasa wa pnya sengattt...!!!

Mandikan Kucing

Seorang budak lelaki berusia lingkungan 8 tahun membeli sekotak sabun dari sebuah kedai runcit... 

Pekedai: Banyak sangat ke pakaian yang hendak dibasuh? 
Budak: Saya nak mandikan kucing... 
Pekedai: Eh, tak boleh gunakan sabun ni... Sabun ni terlalu kuat untuk kucing... silap-silap kucing kamu boleh mati... 

Budak itu terus berlalu setelah membayar harga sabun... Seminggu kemudian, budak itu kembali ke kedai runcit tersebut... 

Pekedai: Bagaimana kucing kamu?
Budak: Mati...
Pekedai: Bukan Pak Cik dah kata....
Budak: Tapi saya tak fikir sabun itu yg membunuhnya...
Pekedai: Habis, siapa yang membunuhnya?
Budak: Mesin basuh tu... ia berpusing terlalu laju...

LOL :D


6 comments:

Dee said...

hahaha..dee gelak2 dpn pc petang2 ni..

Mummydearie said...

Hahaha..akak gelak sorang2 harapnya member2 xnmpk!

Lyn Yusoff said...

Dee,
hahahaha...
meh gelak sesama

Lyn Yusoff said...

mummydearie,
hahahaha...
lyn nampak akak gelak. hehee

Amanda Suria said...

hahahahaha...sabar jer la..x pasal2 dapat pelempang

Lyn Yusoff said...

Suria,
kannnnnnnnn
hahahahah