Kelabu & Anak2..

This cats belong to Puteri. Dia lah yg bagi makan. Dia jugak yg duk kendong2. Tapi bab mandikan, abgnya punya kerja.

Nama maknya, Kelabu. Anak 3 ekor. Bobo, Bobi & Bibo. 

Mane Puteri dpt idea nak namakan anak2 Kelabu ni kitorang tak tau. Tup tup dah ade nama jer. Dan di sorang jer yg boleh recognize tiga2 anak kucing tu. Ater semua lebih kurang jer warnanya.

Sekor dah mati. Si Bibo. Tak cukup zat barangkali. hehehe. Sejak sekor tu mati, si maknya kemain menjaga anaknya. 

IMG-20130304-00146 Di gonggong nya sekor2 ke tempat yg selamat. Sekor dah letak, dia pegi plak amik yg sekor lagi. Yg kelakarnya, yg sekor tu duk ngikut balik maknya pegi amik yg sekor lagi. Punyalah kitorang ketawa terbahak2. Ada lah dua tiga kal maknya berulang. hehehehe

IMG-20130304-00147 Ni di gonggongnya anak yg sekor lagi. Sayang betul mak dgn anaknya. Nak diletakkan kat tempat yg selamat & tinggi.

Binatang pun syg kan anak. Ni manusia dah ada anak, duk lah buang2. Ingat senang ke nak dpt. Tak faham den ni hah…

2 comments:

Amanda Suria said...

yea sgt betul tp ada ibu kucing anggup makan anak dia sendiri..x tau la pesal...

Lyn Yusoff said...

suria,
org tua2 kata, dia tkut klu binatang lain makan anak dia..
tapi cam pelik plak. heheh