Ini Sahaja

Pak Pandir naik helikopter

Ketika menaiki sebuah pesawat Nuri ke sebuah kampung orang Asli di Paloh Inai, Pekan, Pahang, seorang pegawai Jabatan Hal Ehwal Orang Asli (JHEOA) berkata: 

"Panasnya dalam helikopter ini ...".
Maka menjawablah Pak Pandir yang turut berada dalam helikopter itu: 
"Mahu tak panas tuan ...kipasnya besar ...tapi di luar ..."

Pencuri Kasut

Di sebuah masjid selepas sembahyang Jumaat kelihatan seorang lelaki resah mencari sesuatu di tangga.

DON : Kenapa ni Husin? 
SIN : Kasut aku hilang. 
DON : Cuba cari betul-betul. 
SIN : Takde.. yang tinggal selipar buruk ni je..Ishh.. kasut tu baru lagi aku beli. Baru 3 - 4 kali je aku pakai. 
DON : Aku rasa pencuri tu mengikut saranan tok khatib masa khutbah tadi kot. 
SIN : Maksud ko? 
DON : Ye la.. tok khatib tu kata.. 
"MAKA AMBILLAH YG BAIK-BAIK DAN TINGGALLAH YANG BURUK". 
SIN : Huh?

Maksud Warna Surat

Ani : Mengapa engkau menulis surat dengan kertas berwarna Hijau Muda? 
Ena : Surat warna Hijau Muda itu bererti Aku Cinta Padamu 
Ani : Kalau kertas itu bewarna Biru Muda apa ertinya? 
Ena : itu melambangkan Suasana Pilu 
Ani : Kalau kertasnya berwarna Merah? 
Ena : Asmara Yang Membara 
Ani : Kalau kertasnya warna Putih? 
Ena: Suci, Bersih dan Jujur 
Ani : Kalau kertasnya Kuning? 
Ena: Melambangkan Hati Yang Gersang 
Ani : Kalau Merah Jambu? 
Ena: Sedang Jatuh Cinta 
Ani : Kalau kelabu? 
Ena : Melambangkan Hati Yang Sedang sedih 
Ani : Kalau kertasnya Hitam?
Ena : Itu namanya kertas karbon.. bodoh 
LOL!

Denda anak

Daniel: Masa aku remaja dulu kan, kalau buat salah, ayah aku denda kurung masuk bilik sehari tak bagi makan. Aku rasa seksa betul. 
Aaron : Samalah macam aku, teringat zaman remaja dulu. 
Daniel : Budak sekarang, kalau aku denda masuk bilik makin seronok dia sebab dalam bilik ada laptop, boleh main facebook. 
Aaron: Jadi macam mana kau denda anak kalau buat salah?
Daniel : Senang je, aku tutup Wifi..



2 comments:

Mummydearie said...

Bapak yang clever, keh3x. At least dapat juga pak pandir moden tu naik helikopter kan...

Lyn Yusoff said...

Mummydearie,
kaannnnn hehehhee