Dari Dapur Lyn Yusoff

Sorry for spamming food photos this morning. Jangan marah hah. Hahaha

Normally, if at mum’s house selalu tolong my mum masak jer. Jarang masak sendiri. Takut tak sedap. Maklum lah I tak terror masak sgt uolssss. Kang jd apa plak nnti. hehehehe

But last weekend I cooked for simple dishes. Main campak2 jer. Jgn duk tanya recipe yer.

20140105_141501Mee soup with meatball. Bukan susah pun. Pejam mata pun boleh masak. *owh tipu*. Meatball tu kwn my sis buat sendiri. Dah berhari2 dlm fridge. Lama2 ku lebur jugak buat soup. Taugeh semestinya byk sbb saya peminat taugeh yg setia. Hahaha

20140105_141513My assistant during that day. Org masak dia pun sibuk nak masak. Dia mmg ringan tulang. Tak payah nak jerit2 suruh amik itu ini byk kali. Sekali suruh mmg dia akan buat. Dia lah org pertama yg makan dulu. Sbbnya tak tahan bau soup katanya. Perut jadi lapar.

IMG_1286Sambil masak soup, Lyn masak bubur kacang hitam pulak. Originally from Kedah. Bukan yg pulut punya. Ni mmg pure. Anak angkat my mum bagi. Yg ni lama skit masak. Nak bagi santan dia betul2 masak. Nnti taklah cepat basi kan. Tak buat manis2 pun. Manis2 buah jer org kata. Dah siap boleh makan. Tapi klu letak dlm fridge, makan sejuk2 mmg sedap betul.

IMG_1288 Pencuci mulut. Takde buah2an so kita makan choc jer. All the way from Singapore. My bos bagi. Dpt 3 packs choc dr dia. Baik bos den. hehehe.


6 comments:

Yatie said...

nampak sedap...akak suka taugeh tu keras...selalu nak makan jirus sup panas...settle...

Mummydearie said...

Wah, ni masuk wishlist tahun ni ke? Nak main masak-masak selalu kat dapur? Ni tanda-tanda nak jadi isteri mithali tu, Lyn. Huahaha....
Kot ya pun dah nama dessert tu diimport, ambillah buah apa tu hari tu persimmon ke dragon fly ke ...opss...dragon fruit!

Lyn Yusoff said...

Yatie,
betul tu kak... baru sedap nak krup krap hehehe

Lyn Yusoff said...

Mummydearie,
Insya Allah kak, thn ni nak lah jadi isteri. harap2 termakbul doa ku ini.. hehehe

buah persimmon kak

syafiq zulhadim said...

Sedapnyaaa. . .Lama tak makan sedap2 mcm ni

Lyn Yusoff said...

Syafiq,
balik kg dpt lah mkn.. hehehe