Lawak Simple Yang Kelakar

Ok, Dah Kena

Seorang ibu mahu mengundur kereta, seperti biasa dia cakap dengan anaknya. Anak dia ini baru berumur 8 tahun. 

Dia cakap “Mak nak undur kereta, kalau kena cakap ye!”
“Ok!” kata anak dia.
Si ibu pun undur keretanya.
“Lagi mak undur lagi” kata anak dia.
“Lagi lagi” kata anak dia.
Si ibu pun undur lagi, tiba-tiba “DAMM” kereta yg dia undur tu terlanggar pokok kat belakang.
Anak dia pun menjerit” OK! Mak, dah kena!”


Kerja Rumah

Seorang guru sedang bertanyakan kepada seorang anak muridnya.

Guru : Ali, mengapa awak tidak membuat kerja rumah yang cikgu beri ? 
Ali : Emak saya beritahu saya supaya tidak buat kerja rumah
Guru : Mengapa emak awak berkata begitu ?
Ali : Kerana semua kerja rumah emak saya yang buat


Atuk Siapa Lagi Kuat

Tiga sekawan berusia 5 tahun bercerita tentang kehebatan datuk masing-masing.

Eman : “Datuk aku kuat…. Kalau bertanding silat, tak pernah kalah.” 
Emon : “Datuk aku lagi kuat. Dia pernah tumbangkan seekor kerbau yang tengah mengamuk.”
Eman : “Datuk kau kuat tak, Emin?”
Emin : “Aku rasa datuk aku lagi kuat daripada datuk kau berdua. Dah 20 tahun dia tinggal dalam tanah, sampai sekarang tak keluar-keluar lagi.”
Eman dan Emon : “Ye laaa…. kuatnya datuk kau.”


3 Bulan Lagi

Selepas 25 kali mencuba, akhirnya Dol lulus temuduga. Tapi sebelum meninggalkan bilik temuduga, pengurus kilang memberitahu.

Pengurus : Untuk permulaan, kita bayar kamu RM5 sejam. Tapi lepas 3 bulan, kami naikkan gaji kamu kepada RM7 sejam. Setuju? 
Dol : Setuju, bos..
Pengurus : Kalau macam tu, bila kamu boleh mula kerja?
Dol : 3 bulan lagi, bos..


Tak Berani Curi

Di zoo, sorang pekerja dimarah ketuanya.

Ketua: Apsal kamu tak kunci kandang singa ni semalam? Bahaya betul. 
Pekerja: Tak perlu risau, boss, mana ada orang berani nak curi singa ni.

LOL


5 comments:

CikLily Putih said...

lama tak dengar lawak2 cam ni la

Amanda Suria said...

hahahaha...sabar jer la....macam2 hal kan...stress kalu baca ni boleh gelak terbahak2

Lyn Yusoff said...

CikLily Putih,
hehehe.. saja buat gelak2..

Lyn Yusoff said...

Suria,
tu lah along.. buat gelak2 di kala penat di office.

Mummydearie said...

Hahaha....memang tau! Sesuai sangat nak mengubat penyakit malas di petang Jumaat nih :)