Lawak Lagi

Kisah Penjaga Gol

Nak dijadikan cerita, adalah seorang penjaga gol yang baru saja melengkapkan perlawanan akhir bersama pasukannya. Meraka telah menang dlm perlawanan itu dan penjaga gol ini telah dinobatkan permain terbaik kerana kecekapan beliau menyelamatkan byk bola drpd msk gawang dgn aksi terbang menerbang.

Semasa berjalan balik kerumahnya,penjaga gol ini masih terbayang-bayang aksi sorakan ramai.sedang asyik mengalamun, tiba-tiba ada suatu kebakaran berlaku dkt bangunan 10 tingkat berhampiran rumahnya. Diatas bangunan itu masih ada seorang bayi bersama seorang lelaki yang terperangkap dlm kebakaran itu. Dengan pantas kilat, penjaga gol ini pun berlari ke arah bangunan itu lalu meminta lelaki diatas bgnan itu melepaskn bayi itu kebwh. Setelah bayi itu dilepaskan, dgn aksi yang mengerikan, penjaga gol itu pun berjaya menangkap bayi itu. Serta-merta org ramai pun bersorak. Oleh kerana terlampau gembira,penjaga gol itu pun terus membawa bayi itu berlari dan......trus menendang bayi itu seolah-olah seperti aksi beliau sewaktu perlawanan akhir sebentar tadi.

Gigi

Ada seorang pemuda pergi makan KFC. Sesudah memesan makanannya dia bergerak ke sebuah meja. Sambil menikmati makanannya dia terlihat seorang pasangan tua sedang makan tetapi hanya suaminya sahaja yang menikmati makanan itu sedangkan si isteri itu hanya memerhati.

Dia pun pergi ke meja pasangan itu. Dia bertanya kepada nenek itu, "Nenek, kenapa nenek tak makan burger nenek tu? nenek tak suka ke? nak saya tukarkan?". Nenek tu menjawab,"takpelah cu, nenek suka sangat makan burger ni."

Dia tanya lagi,"tapi kenapa nenek tak makan? Biarlah saya tukarkan. Mungkin nenek tak selesa?"."terima kasih cu.nenek memang nak makan burger ni, nenek tengah tunggu gigi atuk ni sebab lepas ni giliran nenek pulak."nenek itu menjawab lagi.pemuda terus senyap dan tidak bertanya lagi.

You’ve Got Mail

Seorang lelaki sedang memotong rumput di halaman depan rumahnya, ketika tetangganya, seorang wanita cantik berambut perang keluar dari rumah dan langsung menuju ke kotak surat. Dia membuka kotak surat itu lalu membanting pintunya dan meluru masuk ke rumah.

Beberapa saat kemudian, wanita itu keluar lagi dari rumahnya dan memeriksa semula kotak suratnya. Pintu kotak surat dibanting lagi dan dengan marah dia masuk ke dalam rumah. Ketika lelaki tadi hampir menyelesaikan pekerjaannya memotong rumput, wanita tadi muncul lagi dari dalam rumah. Terus menuju ke kotak surat, membukanya dan segera membanting pintu kotak surat tersebut lebih keras daripada sebelumnya.

Bingung dengan tindakan yang dilakukan wanita itu, lelaki tadi bertanya padanya, "Apa masalah awak ni?" Wanita berambut perang itu menjawab, "Masalah saya..... Komputerku yang bodoh itu terus-menerus mengatakan, "YOU'VE GOT MAIL."


2 comments:

Mummydearie said...

Aduh, sengalnya! Tak boleh tahan nak juga ketawa sorang-sorang bila membaca!

Lyn Yusoff said...

Mummydearie,
kannnn..
nasib baik takde org nampak..