Ketawa Lagi

Sedara Kita

Pada suatu petang, seorang ibu membawa anaknye berusia 4 tahun bersiar2 menaiki kereta. Dlm perjalanan, si ibu membunyikan hon.

Anak : Naper ibu bunyikan hon & sape org tu?
Ibu : Tu sedara kite,kenalah hormat.

Dlm perjalanan seterusnya mereka terserempak dengan seekor lembu yg nak melintas lalu si ibu membunyikan hon.

Anak : Tu pun sedara kite ke???
Ibu : &^%$!#&^


Cuti Sakit

Suatu hari, Salmah ponteng sekolah. Dia telefon guru kelasnya dan menyamar sebagai ibunya.

Salmah : Hello, adakah itu Cikgu Aminah binti Ali, guru kelas tahun 6 hijau?
Cikgu : Ya, saya.
Salmah : Cikgu, hari ini Salmah tidak dapat hadir ke sekolah kerana sakit.
Cikgu : Ok...ok..., er...boleh saya tahu siape yang sedang bercakap?
Salmah : Emak saya...


Rumah

Ali : Rumah dlm Bahasa Inggeris apa? 
Abu : House. 

Ali : Kalau bakar pulak?
Abu : Fire. 

Ali : Kalau rumah terbakar panggil ape?
Abu : Fire house. 

Ali : Salah, kalau rumah terbakar panggil Bomba la..
Abu : Pft...


SMS

Nak hantar masej kat BF...

Gf : Titew lindew awurk lerh, jurm jurmper? 
Celcom : Maaf bahasa Bangladesh tidak dapat dikesan di Malaysia.

Gf : Keparler hortack lur selkom 
Celcom : Maaf, bhase Afrika utara juga tidak dpt dikesan .

Gf : hmm -.- . Ok . Saya guna bahasa biasa ya! "Awak ,saya rindu awak lah, jom jumpa 
Celcom : Maaf kredit anda tidak mencukupi .

Gf : @?!&%()\!@



8 comments:

Mummydearie said...

OMG, sakit jiwa membaca nih. Pandai pula Celcom ni detect bahasa apa kita guna ya...

attyfir said...

senyum je kty baca entry nie :)

Amanda Suria said...

Hahaha....sabar je la...yg last tuh best....

Lyn Yusoff said...

Mummydearie,
hahahah
ada ke celcom leh detect gitu.. hahah

Lyn Yusoff said...

Attyfir,
hehehe
lyn yg tulis pun tersenyum sama..

Lyn Yusoff said...

Suria,
hahahhaha
kelakar kan..

Isteri kepada Suami said...

Assalamualaikum,

Hahahhaa part SMS tuh terbaikkk lah kak...naik pening org yg kalo msg guna bahasa macam tu hahaha

regards,
Triplesmiley

Lyn Yusoff said...

Sofia,
wassalam.
kannnn mmg tak faham..
makin teruk bahasa org skrg