Hantu Buah

Don’t get me wrong. Lyn bkn nak cerita pasal hantu pun. Ni cerita pasal tuan blog yg sukaaaaaaaa sgt dgn rambutan. Bkn rambutan yg merah menyala atau yg oren2 tuh. Tapi rambutan kuning

Klu rambutan merah, Lyn mkn sebiji dua jer.

Tapi klu rambutan kuning, Lyn boleh sekali hadap jer makan.

20131121_213042 My BIL brought from his kampung. Bkn senang nak dpt rambutan kuning ni. Adalah dlm separuh guni dia bawak balik. Tapi ada plak semut hitam. Dia pun sibuk nak makan sekali. Hehehe. Separuh Lyn letak dlm bekas untuk makan sorang2. Org lain makan nasi, Lyn menghadap rambutan sorang2. Non stop ko. Hehehe.

Tapi my mum pesan, jgn mkn byk2. Kang batuk. Owh yerrr, I kan anak yg mendengar kata. Terus stop mkn. Takut batuk nnti. Tau takut gak kan ko Lyn. Hehehe. Mlm tu mendapat gak lah, batuk non-stop. Rasa nak terkucil2 dibuatnya. Hehehe.

Nasib baik lah ada balm. Sapu kat dada & tekak baru lah rasa lega skit. Esok2 mkn gak lagi. Tapi takda lah hadap sorang2. Mkn sebiji2 jer. Tu pun catu gak, takut terlebih. Hehehe. Kang tak memasal batuk lagi.

My mum suruh pantang, jgn mkn rambutan lagi.  Sbb Lyn kan ada asthma. So mane lah boleh mkn rambutan sgt. Lyn mmg memang pantang pun. Pantang nampak. Hehehehe.


6 comments:

Dee said...

dee makan sebiji je..walau rasa rambutan tu sedap..sbb org semput kenalah tabah berpantang..huhu..

Amanda Suria said...

Sama la....bebda yg kita suka tu yg disuruh pantang...along dh batuk ni gara2 rambutan jugak...

Lyn Yusoff said...

Dee,
betul tu kak
klu tak pikir pasal semput lama dah habis..

Lyn Yusoff said...

Suria,
tu lah along, ape nak buat
kesihatan sgt penting

Mummydearie said...

Apa bezanya rambutan merah dan kuning ya, Lyn? Tapi akak lebih suka yang merah ler...macam mengancam aje warnanya, macam sedap aje!

Lyn Yusoff said...

Mummydearie,
rambutan kuning lagi sedap & mengkal dr rambutan merah yg mcm benyek tu..