Sedih Hingga Menyayat Hati

tanah-runtuh-rumah-anak-yatim1Tragedi tanah runtuh Rumah Anak-anak Yatim dan Anak-anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa, Hulu Langat yg berlaku baru2 ni benar2 menyayat hati kita semua. Allahu Akhbar, tak dapat kita semua bayangkan ape yg berlaku ketika itu.

Ketika mereka berusaha menyelematkan diri masing2, ada yg sudah ditimbus tanah dan ada pula yg sudah hilang entah kemana. Hilang sudah suara mereka yg sayup2 meminta tolong. Allahu Akhbar. Sungguh tak dpat Lyn bygkan.

Walaupun sudah beberapa hari berlalu, namun kesannya ada sehingga sekarang. Sewaktu entry ini ditulis, air mata ini berderai laju mengenangkan nasib mereka. Semoga bantuan2 yg disalurkan bisa membantu mereka yg terlibat. Amin.

Wahai2 adik2 ku sekalian, moga hilang rasa trauma mu terhadap ape yg telah menimpa kamu. Semoga kamu semua berada didalam keadaan sihat hendaknya. Kuatkan semangat.

image_thumb94Pada yang telah tiada, Syurga Firdaus & Syahid lah utk kamu. Semoga Allah mencucuri rahmat keatas roh mereka yg terkorban & ditempatkan dikalangan org2 yg beriman dan beramal soleh. Amin..

Setiap kali membaca berita2 ni mmg Lyn tak dpt menahan sebak. Cukuplah sekali ape yg sudah terjadi. So pihak berwajib kena lah sentiasa memantau supaya kejadian tanah runtuh ini tidak berlaku lagi.

No comments: