Saya Bukan Penggemar Kuah Kari

Ehhh.. perasan tak error kt Nuffnang tu dah clear. Owhh penat sungguh nak menggodam HTML nyer. Finally!!!! my problem was complete. Yeaaayyyyy :D

Say NO to lemak!!!.. NO to cholesterol too!!! of coz. Hehehe. Kuah lemak or kari2 cam gini mmg payah skit nak masuk tekak Lyn. Sebab tu klu kat rumah my mum mmg payah nak masak kari or lemak2. Sbb tau ramai yg tak makan sgt. Boleh kira lah dengan jari berapa kali masak kari dlm masa 6 months.

P1020910Biasanya klu my mum masak kuah kari mmg seperiuk. Tapi feeling makan skit sudehhh. Lyn akan amik kari, kentang & kuah secoet. hehehe

Fyi, Lyn hanya mkn kari klu my mum & sis masak je. Kalau orang lain masak, tekak saya tak boleh terima yer. Sbb tu klu mkn roti canai kat luar, Lyn mmg akan makan dengan sambal tumis jer. Kuah kari atau kacang dal memang tak sentuh. Klu pegi kenduri kahwin Lyn akan amik isinya saja. Kuah tolak tepi. Hehehee

Eermm.. sampai ke hari ni, Lyn duk tanya dlm hati, nape lah aku tak boleh makan masakan kari org lain erk. Those people yg rapat dgn Lyn, confirm tau dah perangai Lyn ni.

Pelikkan saya?? Itulah saya…. hehehe

6 comments:

sWeEtDaRLinG said...

minat kari cicah ngan roti... boleh gak cicah ngan asam pedas.. fuuh, sedap!
tapi betul ler, kalau nak kenangkan orang ramas air asam, maybe geli tapi taknak lah bayangkan.. :D:D
sweetdarling79.com

Kaseh NazLieza said...

mcm hubby lieza hanya akn mkn kari masakn lieza kak...dye xsuka mkn kari org lain..hantu kari ayam suami lieza tuh..

adenium said...

saya suker kari...saya suker kari... emmm semua saya suker sebenarnya...hehehehe

syazana said...

tulah,lagi2 kat mamak kan?memang x leh nak layan.Tapi kan k.lyn masa mula2 sy belajar nak masak kari,habis sepeket besar kari sy masukkan dalam periuk tuh...mama macam nak pengsan je tengok kari tu pekat semacam...hahaha~

Lyn Yusoff said...

Sweetdarling,
Mane yg suka.. mg sedap sgt..
tu ler.. mungkin sbb i pk mcm2 kot..
tak tau la nape tekak ni tak leh terima kuah kari org lain..

Lieza,
hubby lieza pun same erk..
nape erk agaknya?? akak smpi laa tak tau nape..

Lyn Yusoff said...

Sid,
i know u suka mkn..
sbb tu blog u byk food review..
larikkkkkkkkkk hehehe

Syaz,
Mamak lagi lah kak lyn tak boleh..
sgt geli yer..
biar betul syaz.. tu nak masak kuah kari ke.. nak masak rempah kari...
hahahaha