Mempelam Masam

P1070050My niece’s hubby bought this from kampung. Meleleh ayaq liur tgk mempelam ni. Masih keras & muda lagi. Kalau peram sampai masak pun sedap gak. Tapi klu terlalu masak sgt tak sedap kan. Alaaa2 masak muda tu oklah. Baru sedap makan. Kruk krak kruk krak bunyi nyer.

P1070055Dan2 tu gak my sis terus kopek & potong. Tapi mmg masam ya amat. Lyn rasa dua tiga hiris jer. Mmg tak lalu sgt2. Lagipun Lyn mmg tak boleh makan byk. Nanti sakit perut.

Potong sampai 2 biji tapi suku jer yg dimakan. Giler masam mane lah nak habis pun kan. So yg lebih tu my mum peram. Nanti dah masak leh makan. Yummmmyyyyyyyy

10 comments:

Puanbee said...

sedapnyer..hoho cicah kuah kicap ni..terliur den!

Amiera Hilton said...

aiyayayayaaa...kecurrrr airliur!
melt melt melt!

Lyn Yusoff said...

Puanbee,
cicah kuah kicap tuh yg sedappppp
terliurrrrrrr

Lyn Yusoff said...

Amiera,
mmg kecur air liur ni..
hehehee

cik syahira (a soldier's gf) said...

assalamualaikum kak lyn,

serius. sudah kecur saya melihatnya. huhu.

kalau masam, cicah kicap kot kasi kurang sikit ke-masam-an nyaa. hihi.

Lyn Yusoff said...

Syahira,

wassalam...
mmg kecur dibuatnya...
klu cicah kicap mmg sedap..
tapi kak lyn tak boleh mkn kicap skrg ni..
sbb ianya dr kacang.. tkut gtal

mummysyafie said...

alamak..kecur la airliur.

Lyn Yusoff said...

Mummysyafie,
hahaha..
mmg terliur kak jawabnyer..

sW33tdARLiNG said...

kalau dpt mempelam masam, i suka cicah kicap+gula+cili padi tumbuk

Lyn Yusoff said...

sw33tdarling,
mmg sedap klu dpt cicah camtuh..
tpi i tak boleh makan mcm tuh..
ade kicap...
cicah dgn gula jer boleh