Ramadhan 1431H : Day 4

Hi Lovers,

Pejam celik.. pejam celik dah masuk hari kelima kita berpuasa. Tinggal 25 hari saje lagi nak raya. Motiffffff nak raya cepat!! hahahaha. Puasa dulu yang oiiiiiii..

Nothing much about my routine during this fasting month. As usual. Bersahur & berbuka with my lovely family. Menu semalam pun very simple. My sis yang pergi bazaar Ramadhan bought some kuih muih. Adalah 2 3 jenis jer. Bubur lambuk dr pihak masjid. Yang lain semua masak sendiri dirumah. Sahur plak, Lyn bangun sekejap je. Just had some milk & bread. That’s all. Sebab badan tak sedap sgt.

My mum masak daging masak kicap. Sedap. Tapi Lyn tak makan daging. Tapi adalah lauk sampingan yang lain.

Today, rasanyer meriah skit waktu berbuka puasa nnti. Bukan meriah sebab ramai org, tpi ada mcm2 menu. Ada mee hoon goreng, asam pedas ikan pari, kuih muih yg my sis buat, cukuplah untuk berbuka nnti.

Btw, Lyn tak faham sekarang ni kes pembuangan bayi makin menjadi2. Tengahari tdi ada lagi satu kes di Kota Damansara. Memang hati binatang sungguh. Di bulan Ramadhan mcm ni pun ko masih buat perangai setan ko tu. Mmg patut org2 mcm ni dikenakan hukuman mati, tak pun direjam/disula sampai mati. Aku nak korang pun rasa mcm mane bayi tu rasa. Sedih Lyn tgk citer2 mcm ni. Kadang tu tak sanggup nak tengok mayat2 bayi di dada akhbar. Rasa sebak & sure pasti menangis.

Oklah korang, nak hidang makanan sat atas meja.

Anyway, selamat berbuka puasa.

Bye..

2 comments:

*ayu the sun* said...

kan lyn kan? kesian tgk baby2 yg x berdosa tu. TT

Lyn Yusoff said...

Ayu,
kesian sgt2..
mmg hati binatang tul org yg buat tu.. :(